Zon en regen op Guadeloupe - Reisverslag uit Bouillante, Guadeloupe van roelenkit - WaarBenJij.nu Zon en regen op Guadeloupe - Reisverslag uit Bouillante, Guadeloupe van roelenkit - WaarBenJij.nu

Zon en regen op Guadeloupe

Door: Roel en Kit

18 Januari 2011 | Guadeloupe, Bouillante

Bonjour vanuit een groen, regenachtig, tropisch warm, bergachtig en franstalig Guadeloupe!!!

Allereerst alvast excuus voor eventuele spelfouten, de toetsenborden hier hebben de a, w, m, en nog een paar en de tekens op andere plekken gestopt dan zij gewend zijn! zo voelt een digibeet zich dus!

zaterdag zijn we na een lange reis aangekomen in guadeloupe. op de luchthaven werden we warm ontvangen met antilliaanse muziek en er werden koeken uitgedeeld onderaan de roltrap.. opstoppping gegarandeerd, maar wel grappig. we werden opgehaald door onze huisverhuurder, die vlakbij ons huisje zei; vanaf hier moet je gas geven. ok, we gaan blijkbaar omhoog.. na 15 meter begrepen we pas echt waarom er gas gegeven moest worden.. een km omhoog met stukken waarin de auto in een hoek van 45 graden staat! bizar en iedere keer weer spannend! gelukkig is roel een goede chauffeur!

Zondag hadden we een welkomstdiner, maar hiervoor zijn we bij een carnavalsoptocht gaan kijken. schudden met de billen!!!! we moesten met al het gegil en gedans ook weer terug denken aan de oma's in Oeganda! erg leuk. maar zoals het op de antillen gaat, lekker relaxed, hebben we zeker 1,5uur moeten wachten voordat de stoet voorby kwam. hierdoor konden we het niet af kijken, we gingen naar ons diner. Hier de lokale rum punch geprobeerd, die toch wel erg sterk is! zelfs met jus vond Kit 'm te sterk! we kregen heerlijke vers gevangen vis als snack en olijven. hierna een salade met 2 soorten 'worstjes' dachten we eerst. het was alleen geen worst, maar een soort condoom gevuld met vis of vlees, die je leeg ,oest zuigen.. heel apart ja... best lekker en vooral niet te lang over nadenken!

maandag moesten we een en ander regelen met de autoverhuur, en hier werden we meteen een illusie armer. we hadden gepland om zaterdag naar het volgende eiland te gaan, maar de aardige vrouw cd autoverhuur verklaarde ons bijna voor gek dat we nog geen reservering hadden! doen we nog wel, dachten we. maar wij zouden geen roel en kit on tour zijn als er niet iets een beetje anders gaat dan vooraf gepland... want.. er gaat dus geen boot zaterdag! na snel overleg gaan we nu zondag naar dominica, en gelukkig mochten we van de vrouw naar al onze gereserveerde dingen in dominica bellen. een half uur later was ook dat geregeld, met een groot vraagteken of de vrouw van de boot-reserveringen het heeft begrepen.. we gaan het zondag meemaken! we maken ons maar niet te druk, dat doet bijna niemand hier!

vanochtend hebben we gedoken, ging erg relaxed en lekker, vd week nog een x doen. we zijn er wel achter dat we wat duiken betreft erg verwend zijn (of misschien zowieso?)!

Verder is het hier goed uit te houden, we hebben een fantastisch houten hutje bovenop een berg, snachts worden we een paar keer gewekt door de regen die hard op de dakplaten klettert, en tot nu toe overdag ook regelmatig regen. bizar dat het per meter kan verschillen of je droog staat of in de regen! Als de zon schijnt is het meteen erg warm, richting 30 graden! heerlijk genieten dus! ook het eten mogen we niet over klagen, er zijn echte franse stokbroden :)

Groetjes vanuit Guadeloupe,
Roel en Kitty

• 18 Januari 2011 - 19:55

Wennn:

Yeahhh dat klinkt goed! Veel plezier nog chickiess!

XX

• 18 Januari 2011 - 20:12

Roel:

Ola, fotos uploaden duurde een jaar, dus dan kunnen we ze beter in een boek aan jullie laten zien!!!

au revoir!!

• 18 Januari 2011 - 20:16

10eke Van Schie:

Leuk om zo snel van jullie te horen!
    Dat het soms anders loopt, als gepland, is wel leuk toch? Als het allemaal maar weer goed afloopt! Voorzichtig onder water daar! Veel plezier de komende tijd! Groetjes, 10eke.

• 18 Januari 2011 - 20:23

Marijn:

- zo voelt Joop zich dus
    - en ik ook ik denk Guadeloupe? Dacht dat jullie op Koalaloep waren!
    - rum punch met jus lijkt me ook niets hoor!
    Hier klettert de regen ook heel hard op de dakplaten maar hier schijnt de zon niet dus ik zou jullie idd maar niet al te druk maken!

Trankilo zou ik zeggen, en veel plezier!

• 18 Januari 2011 - 20:37

Henki:

Waar is dat fotoboek roel?

• 18 Januari 2011 - 21:17

Mo:

Jippie! Niets beters dan andermans reisverhalen lezen als je eigen reis een beetje begint weg te zakken :D:D:D Fijn dat jullie goed zijn aangekomen...Ben benieuwd hoe het zondag gaat lopen! Het ophalen bij het vliegveld ging iig heel vlotjes ;)

liefs!

• 18 Januari 2011 - 21:22

Tineke:

Hoi Kinders, Wat leuk om weer op deze manier van jullie te horen zeg! Jullie genieten zo te lezen.
    Die foto's komen wel hoor!
    Nicoline die in mei naar Uganda gaat is benieuwd naar jullie Uganda boek. Dus een quadaloupe boek moet ook erg mooi worden.
    Eng hoor met een auto een steile berg op!!
    Liefs Mam

• 18 Januari 2011 - 21:23

Anja:

Klinkt allemaal weer spannend!
    Veel plezier daar!

• 18 Januari 2011 - 21:53

Laura:

hoi hoi,
    Ik wist nie eens dat jullie weer op reis waren. Weer een leuke verhaal.
    geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    liefs laura

• 18 Januari 2011 - 21:59

Joop:

Het is nu elf uur. Morgen om zes uur loopt de wekker weer af. Jaloers? Mischien een heel klein beetje.

• 19 Januari 2011 - 09:26

Nicole:

Klinkt weer heerlijk! Ik wil ook weg :) Geniet maar een btje extra voor mij! Kus

• 19 Januari 2011 - 11:45

Kim:

Spannend allemaal hoor, maar wel super!
    Heel veel plezier nog, nemen jullie het fotoboek mee op familie weekend?! Leuk!

• 19 Januari 2011 - 16:04

FvS:

Wanneer je zegt dat je er niet te lang over na moet denken, ben ik altijd tegenovergesteld ingesteld. Ik moet zeggen, mijn inbeeldingsvermogen hoe jullie dat hierboven doen... Nee, er zijn grenzen...

• 20 Januari 2011 - 21:30

10eke Van Schie:

Lang zal Roel leven, lang zal ie leven ...... Hieperdepieperdepiep.... HOERA !!!! Gefeliciteerd met je verjaardag, Roel! Die borrel krijgen we later wel, zeker? Groetjes !

• 20 Januari 2011 - 22:19

Wenn:

Roelie! Gefeli met je b-day!

Kuss! Wen & Niels

• 21 Januari 2011 - 10:14

Ronald En Marieke:

Ze zijn gewoon weer lekker op vakantie haha. Geniet er lekker van.

• 26 Januari 2011 - 12:37

10eke:

Laura Dekker komt ook jullie kant op!
    Kun je misschien een keer samen zeilen! Wonen jullie nog steeds in een boomhutje? Groetjes!