van alles en nog wat! - Reisverslag uit Laudat, Dominica van roelenkit - WaarBenJij.nu van alles en nog wat! - Reisverslag uit Laudat, Dominica van roelenkit - WaarBenJij.nu

van alles en nog wat!

Door: Roel en Kit

27 Januari 2011 | Dominica, Laudat

Nu we op Dominica zijn, toch maar even een verhaaltje om jullie weer een beetje op de hoogte te houden en natuurlijk voor het vlaggetje :)!!

Eerst nog even een stukje Guadeloupe, want daar waren we gebleven:
Op Roel zijn verjaardag, zijn we lekker gaan duiken. Smorgens lekker vroeg op om naar een wrak te duiken op 30 m. diepte. Voordat we gingen kregen we het advies om het touw dat naar de boot liep goed vast te houden bij het afdalen, anders was de kans vrij groot dat je het wrak nooit te zien zou krijgen i.v.m. de stroming, ok?!! Wat ze niet vertelde is dat het touw volledig begroeid was met scherp koraal!! AU!!! Maar toen we bij het wrak aankwamen waren we dat vergeten, want het was super gaaf. We konden zelfs in het ruim van het schip duiken. Echt vaag, spannend maar wel vet!
Dag erna zijn we de vulkaan de la Soufriere gaan beklimmen, wat een tocht joh, windkracht tien mist regen kou! alles er op en eraan. We gingen erheen om een mooi uitzicht te krijgen over het eiland, maar we zagen geen hand voor ogen. Soms moesten we bukken achter een rots anders werden we van de berg geblazen. Vrij apart! Maar wel gelachen!!
Na nog wat gerelax op het strand, mochten we dan naar onze hoofdbestemming Dominica!!Woehoe! Het inchecken ging weer lekker op zn antilliaans. Overal koffers zonder mensen, en op het moment dat de balie openging kwamen er vanuit alle schaduwvolle hoekjes mensen, om naast hun tas te gaan staan, maar ja de rij werd op die manier natuurlijk 2x zo lang!! dus!!!
Vanaf de boot zagen we al het groen al voorbij komen, gelukkig maar want daar kwamen we voor!! Nadat we alle instructies van onze autoverhuurder hadden gekregen over de auto, mocht Roel in de stad zn eerste rondje LINKS en met een MEGA 4wd en automaat gaan maken. Maar bij de eerste de beste tegenligger, zat ie al aan de rechterkant, OEPSIE!!
Ff wennen dus, maar inmiddels gaat het prima hoor!!Bij sommige haarspeldbochten nog wat angstige momenten, als er idioten de bocht om komen, maar we zijn nog steeds niet een ravijn in gereden. Gaat prima dus! We hebben onze eerste nachten in Dominica in een boomhut door mogen brengen, beetje jammer dat we alleen vanaf de receptie een kwartier met de volle bepakking recht de berg op moesten klimmen. Maar dan heb je ook wat, dus ons hoor je eigenlijk niet klagen hoor!!
Heerlijk daar in de jungle, in de buurt waren allerlei mooie watervalletjes echt super!
Maar de kleine watervalletjes hadden we wel gezien dus gingen we op pad naar een 30m. hoge waterval die in de zee terechtkwam. Het klonk fantastisch dus zijn we op weg gegaan. We begonnen prima, met treetjes enzo, maar toen kwam het slikmoment! Weet niet of dat woord in het van Dale staat, maar ik vind dat het erin moet!
We stonden bovenaan en keken naar beneden (90graden) we zagen: BAGGER, STRONKEN, TOUWEN! O.K. weten we zeker dat we dit gaan doen? Maar ja voor je het weet zat Kit alweer halverwege dus toch maar doorgezet.Wat een gedoe joh, onderweg waren we echt bang dat we nooit meer omhoog zouden kunnen komen. Maar gelukkig was dat een zorg voor later, want toen we uiteindelijk het strand bereikt hadden was het toch echt wel de moeite waard geweest, wat een mooi gezicht, op een privestrand (zwart) een waterval die in zee uitkomt. Tres Magnifique! Helaas moesten we daar weer weg en terug naar boven, maar gelukkig viel de terugweg reuze mee!!
We hebben nog veel meer halsbrekende toeren uitgehaald, maar daar zullen we jullie niet mee vermoeien. O.k. Nog eentje dan: Vandaag waren we naar ons nieuwe slaapplekje gereisd, en moesten de auto daar boven op de berg parkeren, er was niet echt veel ruimte voor meerdere autos dus Roel dacht ik parkeer ff strak langs het randje. Maar er was bijna geen ruimte om uit te stappen! Toch was dit gelukt. Maar toen moest ie nog op slot en aangezien dit niet aan de andere kant kon, moest ie nog een keer langs/op het randje!maar ja dat de stenen los lagen stond er niet bij! Dus Roel hing in ene keer in de berm! Wat helemaal suf was is dat er net een auto met amerikanen voorbij kwam die het hele zooitje zaten te filmen, dus die zeiden al die vind je terug op Youtube.

O.k. genoeg voor nu, wij gaan slapen,morgen lange hike op de planning!Zie of spreken jullie snel, bereid maar voor op nog 1 verhaaltje voor op Martinique dan is het echt weer klaar.

xxxx Roel en Kit

• 28 Januari 2011 - 11:29

Mo:

Zo denk je "hoe zal het zij die boomhut"? en zo is het alweer achter de rug! Wat gaat dat toch altijd narig snel...maar het klinkt allemaal supercool. Volgens mij kunnen jullie heel blij zijn met je reiskeus. Enjoy!

• 28 Januari 2011 - 12:07

Marijn!:

haha, weer flink gelachen, genieten jullie nog wel een beetje van de rust! Want dit klinkt als veel aanpoten!
    Veel plezier nog X

• 28 Januari 2011 - 23:39

Tineke:

Hoi Kinders,
    Na een gezellig avondje in de drie musketiers heb ik jullie verhaal gelezen. Gelukkig was mijn avondje niet zo gevaarlijk.
    Heb je wel gevraagd waar je moet zoeken op You Tube??? Want ik ben wel benieuwd.
    Nog heel veel plezier de laatste week. Dikke kus mam

• 29 Januari 2011 - 09:30

10eke Van Schie:

Roel, jij hebt wel heel veel over voor een mooi of leuk of spannend plaatje! Of heeft Kit het niet vastgelegd, en moeten we inderdaad op Youtube gaan zoeken? Wat zullen die amerikanen gelachen hebben! Veel plezier nog!

• 29 Januari 2011 - 09:50

Carian:

He Kit, fijn he met Roel samen zijn, dan maak je nog 's wat mee :-) Enneh Roel, lekker zeker weer met Kitty op reis, never a dull moment :-). Hier is het ook alles behalve saai, maar wel belevenissen van een andere orde zal ik maar zeggen. XX tot snel!

• 29 Januari 2011 - 13:14

Kim:

Klinkt allemaal super spannend maar wel erg vet! Heel veel plezier nog! Liefs

• 30 Januari 2011 - 21:57

Corine En Ruud:

Owww we liepen wat achter in t verhalen lezen, maar nu gelukkig weer bij. Tis niks dat jullie zo ver weg zitten, maar meteen van mn apropo (schrijf je dat zo) en he-le-maal Roel zn b-day vergeten :$ Bij deze dus alsnog 3 hoeraatjes voor jou en een dikke verjaardagszoen op je voorhoofd (van Corine dan he).

Hebben ons weer smakelijk vermaakt bij het lezen van jullie avonturen. Geniet ervan!! Enne, houden jullie elkaar wel een beetje in de gaten? ;) Verwachten jullie natuurlijk wel weer heelhuids terug :)

• 02 Februari 2011 - 22:45

Anja:

Geniet nog even van de laatste dagen!Jullie hebben straks vast wel leuke ideeen voor het familieweekend .....