be aware of fake tourguides - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van roelenkit - WaarBenJij.nu be aware of fake tourguides - Reisverslag uit Mbarara, Oeganda van roelenkit - WaarBenJij.nu

be aware of fake tourguides

Door: Roel en Kit

11 Mei 2010 | Oeganda, Mbarara

hello,

Poging 2!!!!
Net een heel verhaal getypt, en opeens was het verdwenen. Daarom nu een hele korte versie!

Vrijdagavond kwamen we na 7,5u vliegen aan in Entebbe. Hopen dat onze gids George ons op staat te wachten.

MAAR NEE!! HIJ STAAT ER NIET! STRESSSS!!! Gelukkig hadden we een telefoonnummer... maar helaas, die telefoon stond uitgeschakeld... Nog meer stress! Sta je dan, met al je spullen in een vreemd land.. De mannen bleven bij de spullen en Kit ging proberen erachter te komen of er wel een reservering was in het hotel. Gelukkig, die was er! Toen maar met een taxi naar het hotel gegaan, en daar nogmaals naar George laten bellen. De dame achter de receptie zei dat hij eraan zou komen...

Dan maar aan het bier, en opeens kwam daar een zwarte lachende man in een roze blouse binnen, met een papier in zijn handen; KITTY 3X. Jeej! Komt t allemaal toch nog goed! Wat bleek, hij had onze vertrektijd geinterpreteerd als aankomsttijd.

De eerste dag hadden we voor onszelf, we hebben eerst in de botanische tuinen gewandeld. Erg mooi, helemaal relaxed en Roel happy met zijn camera om van alle vogels foto's te maken. Smiddags de markt bezocht, maar hier hoorden we niet echt thuis..
Savonds hebben we pizza gegeten bij een waxinelichtje en een ledlampje. Prima te doen, totdat er allemaal lompe insecten uit de lucht vielen en op ons eten terecht kwamen...

Na Entebbe zijn we met onze 4wd bus en George en chauffeur (doe maar luxe!) on tour gegaan naar Lake Mburo. Door het slechte weer moestn we een klein stukje programma overslaan. In Lake Mburo werden we direct begroet door impala's en wrattenzwijnen! Hierna naar onze overnachtingsplaats: een overdekte tent op een vlonder! Wc's een stukje verderop, en toen we aankwamen werd er warm water gemaakt voor ons om te douchen(vuurtje onder de ton).

Gisteren zijn we gestart met een voetsafari, waarbij we "zebra's in the mist" hebben gezien. Ook nog veel meer; impala's, waterbokken, visarenden, kraanvogels, nog meer vogels en nog veel meer. Erg mooi! Smiddags een boottochtje over het meer, waarbij we bijna werden natgespetterd door een bommetje van een nijlpaard. Verder is het gewoon erg veel genieten van al het moois, de natuur en de dierengeluiden. Wordt je snachts wakker door een knor van een wrattenzwijn!

Goed, dat was het voor nu. We zijn onderweg naar Lake Bunyoni.

Kus van ons

Een paar wist je dat:
- Joop Roel wilde opsluiten op de wc?
- Zwemvesten aantrekken voor sommige heel moeilijk is?
- Hier megaveel bananenplantages zijn? En ze nog lekker smaken ook?
- Het uploaden van foto's, net als in Japan, ook in het technologische Oeganda nog even niet lukt?
- De deuren hier soms ook erg laag zijn?
- Roel en Joop dit allebei al hebben gevoeld?
- er heel veel kuilen zijn?

En we nu snel weer verder gaan!
X

• 11 Mei 2010 - 06:52

Carian:

Ook hello!

Naar jullie zin? Ben benieuwd hoe erg jullie in de maling zijn genomen door een fake tourguide. Het verhaal volgt vast nog wel.

Groetjes!

• 11 Mei 2010 - 06:55

10eke:

Was het zoiets van :"Hello mister guide, where are you?".
    Het verhaal is in ieder geval ook kwijt!

• 11 Mei 2010 - 07:13

Kitty:

Het verhaal is nog onderweg! :)

• 11 Mei 2010 - 07:39

Rob:

Hello mister guide?!

• 11 Mei 2010 - 08:03

Rob:

Goed verhaal!

• 11 Mei 2010 - 10:08

Mo:

Jeej! gelukkig...goed te horen dat hij bestaat en uiteindelijk toch kwam opdagen. je dacht zeker: 'het zal toch niet écht...' haha! mooi dat het zo goed bevalt, hoor graag de verhalen :D

(die beesten uit de lucht, kwamen die met 1 miljoen tegelijk en vlogen overal tegenaan en stortten vervolgens ter aarde? die had ik in mijn vrijwilligershuis een periode 's avonds! heel naar :S).

Heb overigens ook mijn ticket geboekt :D:D:D

regent het vandaag? :(

• 11 Mei 2010 - 10:53

Carian:

Relax man! Don't worry... you're in Africa. Maar daar zijn jullie inmiddels ook achter. Jaloers!

• 11 Mei 2010 - 11:30

Li :

Erg leuk om de verhalen te lezen! Zo kort was de korte versie nou ook weer niet! Veel plezier met jullie gids!

X Li

• 11 Mei 2010 - 11:31

Tineke:

Wat fijn om van jullie avontuur te horen. Het gaat natuurlijk wel eens niet helemaal goed maar het meeste is toch erg leuk en mooi. Hier gaat het goed al hebben sommige mensen medelijden met me. Dat hoeft echt niet want ik vermaak me prima.Ook al is het alleen zijn soms saai met eten en gaan slapen.Doris heb ik vertelt dat Opa op vakantie is en die zegt nu: Opa Kitie
    ( vrije vertaling van vakantie)
    Een hele fijne tijd verder. Dikke kus

• 11 Mei 2010 - 11:40

Ronald:

Wat? Stress op vakantie? Regel 1 in de hitchhiker's guide: Don't panic!

Kijk maar uit vandaag, het weersverwachtingsdingetje bij jullie profiel voorspelt regen, donder, bliksem en het einde van de wereld!

Groetjes

• 11 Mei 2010 - 12:49

Marijn!:

Hier alleen maar lieve katten gezien en Rens stoot ook hier nog steeds zijn hoofd.
    Leuk hoor jullie verhalen zo anders echt grappig! Geniet, dikke kussen vanuit regenachtig Kyoto!
    X

• 11 Mei 2010 - 16:48

Patty:

Dat klinkt allemaal spannend en erg leuk!!
    Leuk om jullie zo weer een beetje te kunnen volgen..
    Geniet er maar van, dikke kus

• 11 Mei 2010 - 17:02

Ruud & Corine:

Ahyeah,

Osiibye otya. Ogamba ki?

Tof ook dat Luganda Swahilies!

maaruh mzungu (is positief!!) Siiba bulungi.

Hehe, :)

Maar kijk uit voor de gorilla's heb gehoord dat ze niet van zoomzoomzoom lenzen houden!! ;)

• 12 Mei 2010 - 13:25

Anja:

Leuk om jullie avonturen te lezen! Veel plezier verder en geniet ervan! Kijk al uit naar het volgende verslag .....

• 12 Mei 2010 - 14:15

Roy:

Gelukkig dat hij jullie vertrektijd als aankomst tijd geïnterpreteerd. Anders had je pas echt lang op hem moeten wachten!
    Succes nog. groeten

• 12 Mei 2010 - 19:30

Henk En Lies:

Hoi,

Leuk om van jullie te horen.
    Geniet maar lekker verder.
    Ook leuk om de reactie van Marijn er tussen te zien staan. Grappig dat je all over the world contact hebt met elkaar.
    Hou ons op de hoogte!

Groetjes

• 13 Mei 2010 - 10:02

Rose:

mama showed me the map of africa, oeganda but also my home country Ghana. My hometown is Techiman in Ghana. I was so happy to see it on the map.
    Greeting to papa and all of you ,Rose

• 14 Mei 2010 - 15:04

Maatje:

lieve kinderen
    heb jullie verhaal gelezen wat een onderneming geniet er maar van ik heb net mijn vakantiegeld opgemaakt aan een zomer gardarobe
    liefs en groetjes van mij

• 15 Mei 2010 - 13:30

Giacomo En Laura:

hey daar,
    Leuk verhaal. maar niet teveelk stressen hoor.
    veel plezier
    kusz gicomo en laura