We leven nog!!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van roelenkit - WaarBenJij.nu We leven nog!!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van roelenkit - WaarBenJij.nu

We leven nog!!!

Door: Roel en Kit

02 Juni 2010 | Oeganda, Jinja

Woehoe lieve mensen, jaja een heerlijke positieve titel van het komende verhaal, maar gister waren we er namelijk niet helemaal van overtuigd dat we het raften op de nijl zouden gaan overleven. Dus vandaar!!

Maar ja aangezien we dit verhaal nu aan het tikken zijn hoeven jullie je nergens zorgen over te maken.

Eergisteren zijn we aangekomen in Jinja, daar waar de oorsprong van de nijl zich bevindt. Om daar te komen moesten we door de hoofdstad Kampala, wat een chaos niet te geloven. Files, en je kan maar beter met de grootste vrachtwagen rijden, want het recht van de sterkste geldt. Je gaat maar lekker opzij als je kleiner bent! even in volgorde qua sterkte:

kip
geit
mens
koe
auto
minibusje (waar wij in zaten)
bus
vrachtwagen

Wij waren duidelijk dus niet de sterkste en dat gingen we bijna voelen, gelukkig hadden we een goede chauffeur die zn plaatsje wist.

Na al de chaos in Jinja aangekomen, waar we direct naar de oorsprong van de Nijl zouden gaan, maar het was hoogtijd voor een lunch, dus wij naar een restaurantje. Ja jongens jullie kunnen hier wel eten, maar we hebben alleen maar fish en chips en dat kan ongeveer 25 min. duren. Best joh wij zijn op vakantie en hebben alle tijd. Na 30 min. zegt Joop volgens mij is de tijd wel om. En na nog eens 10 min. kwam onze ober op de brommer aanrijden met een zwart plastic tasje! Wij lachen. Hij moest duidelijk eerst nog even naar de markt, oepsie!! Eerst dus maar even een boottochtje (lekker suf maar dat terzijde) gemaakt voordat we de lunch konden gaan nuttigen, die overigens wel het wachten waard was.

De dag erna zouden Roel en Kit Joop achterlaten bij George en zouden ze zelf gaan raften. Joop wilde heeeeel graag mee, maar hij moest naar de markt om boodschappen te doen.

We moesten weer lang wachten, omdat er wat mensen uit Kampala moesten komen, dus konden we de spanning aardig opbouwen. Want we hadden al gehoord dat dit een van de grofste rafting plekken ter wereld was. Op een gegeven moment met zn zessen in de boot, Roel en Kit, 2 amerikaanse meiden een Jap en de gids. Beetje oefenen, ook nog even de boot omgooien om te kijken hoe dat gaat als je onder de boot terechtkomt. Kit even rustig onder de boot wachten (oh ziet dat er zo uit?!Interessant) hallo zit er nog iemand onder de boot?!! Ja!! Gelukkig kwam ze eronderuit!
En toen onderweg naar de echte Rapids, ojjoojjo!! We waren aardig aan het hopen dat we in de golven niet om zouden slaan, maar helaas dit gebeurde dus wel. Dan weet je ook ineens niet meer wat er gebeurt, allemaal wat er in je ... geen lucht en op het moment dat je adem wil halen zie je ineens weer een golf aankomen. Pfooeeee denk je dan, laten we maar hopen dat de stroom je de goeie kant op brengt. Gelukkig waren er kayakkers mee om je weer terug naar de boot te brengen. Maar toen Kit en Roel terugwaren op de boot waren we nog maar met zn vieren, en we zagen de jap met de reddingsboot mee gaan, maar we misten dus nog 1 amerikaans meisje, dat was wel ff schrikken. Want we kregen ook het idee dat de gids niet wist waar ze was........ en hij lekker de kayakkers uitschelden, dus wij dachten wat is er aan de hand joh!!

Maar gelukkig 100 m. verder zat ze rustig in een bootje te wachten. Dr vriendin zei I'm gonna kill you!! Haha gelukkig weer goed afgelopen!!

Daarna zijn we nog 2 of 3 keer omgeslagen en moesten we nog even een waterval van 3 of 4 meter nemen. best spannend van te voren, maar gelukkig bleven we overeind.

Toen maar gauw aan het bier na al deze spanning!!!

Op de terugrit naar de stad stonden we ineens vast, omdat er een bus dwars op de weg stond, hoe kan dat nou? bleek dat het op het land keihard had geregend, allemaal busjes stonden schuin in de kant die niet meer verder konden. Vrij apart, als je de hele dag geen regen heb gezien!

Maar goed dit was het weer even voorzover onze belevenissen, Kit is druk bezig met de foto's dus hoop dat we jullie daar zo mee kunnen verblijden.

Nog maar een paar dagen en dan zitten weer in het altijd zonnige Nederland (10 graden hebben we gehoord) HEERLIJK!!! Zien jullie dan weer

xxxxxx ROEL, KIT en natuurlijk JOOP

Hier de link:

• 02 Juni 2010 - 07:11

Wenn:

Hee vakantiegangers!

Zit ik hier op m'n werk onder het genot van een kopje thee jullie spannende verhaal te lezen... Superleuk wat jullie weer hebben meegemaakt, al zou dat raften niets voor mij zijn hoor :)!

Geniet nog even de laatste daagjes van jullie heerlijke vakantie op het eilandje en Kit, dan zien wij elkaar 11 juni, woehoeee, zin in!!

Het is hier trouwens wel wat warmer hoor, zaterdag en zondag schijnt het wel 25 graden te worden!!

Veel plezier!

Dikke kus!

• 02 Juni 2010 - 08:32

Marijn:

Jeetje hee, mij niet gezien, ik had lekker boodschappen met Joop gedaan!
    T weer valt gelukkig mee hoor, het wordt 25 graden dit weekend, het werken valt alleen wel heel erg tegen!
    Veel plezier bij de oma's want ik denk dat jullie daar straks heen gaan!
    Kus

• 02 Juni 2010 - 08:44

Frank:

Ola,

Heb je toevallig nummers uitgewisseld met de Amerikaanse dames? Anders zit hier in Nederland iemand aan een bureau, die graag andere avonturen met ze wil beleven.

Het is maar goed dat ik niet met mijn Aygo'tje daar aanwezig ben. Dat zou me auto niet overleven.

xx

• 02 Juni 2010 - 11:20

Dee:

Hmm, ik geloof dat ik Joop groot gelijk geef met zn boodschappen;)hihi

Als jullie zin hebben tot de 19e, bel wel als jullie weer in de buurt zijn!

Dikke kussen

• 02 Juni 2010 - 15:35

Ben:

Weer een goed verhaal, vol spanning en avontuur.
    Het verbaast me alleen wel dat de koe wint van een mens. Dat zal er wel komisch uitgezien hebben.

De groeten uit het kantoortje!

• 02 Juni 2010 - 17:00

Giacomo En Laura:

hoi hoi,

spannend zeg dat kayakken. maar vast ook wel een mooie belevenis.
    Veel plezier nog de laatste dagen
    liefs

• 02 Juni 2010 - 17:17

Carian:

Pfff de Nijl, als ik dat zo lees een koekie. Niets vergeleken met de Zambezi, maar dat hebben ze jullie natuurlijk ook wel verteld. Je zal nog een keer terugmoeten naar Zambia voor de echte raft kick :-)

• 02 Juni 2010 - 18:58

10eke:

Hey Kit! Goed dat we vroeger zo vaak geoefend hebben op de wilde wateren van Brabant! Daar had je nu zeker en vast profijt van!!!!
    Nog een paar daagjes, dan zijn jullie weer terug in jullie 100% benutte huisje!!!! Oeps, nog even poetsen!!!

• 02 Juni 2010 - 19:39

Anja:

Klinkt allemaal weer heel spannend!
    Eens kijken of wij ook in Portugal kunnen raften, ik hoop het niet!

• 02 Juni 2010 - 20:38

Mo:

Ah, gaaf! dat is precies waarom ik zo enthousiast was over het raften op mijn reis!!! Ik sluit me uiteraard bij Carian aan, maar het lijkt me een mooie 1e poging op de nijl ;)

liefs!!!

• 05 Juni 2010 - 08:31

Tineke:

Hoi,
    Gelukkig was het in Zeeland niet zo spannend. Heel erg genoten van het mooie weer. De eerste kleur zit erop!!!
    Goh, dat Joop nou niet mee wilde met raften zeg!! Maar ja boodschappen moeten er ook gedaan worden hé! Ik ga ook maar eens wat halen. De bolussen uit Zeeland staan al klaar dus verheug je er maar op. Maandag krijgen jullie een dikke knuffel na alles wat jullie hebben overleeft. Kus Tineke

• 05 Juni 2010 - 13:39

Wenn:

Geniet nog even van jullie laatste daagjes en goede vlucht voor morgen gewenst! Hier is het bloedje heet!

XX