laatste bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roelenkit - WaarBenJij.nu laatste bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roelenkit - WaarBenJij.nu

laatste bericht

Door: Roel en Kitty

26 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

ola

allereerst bedankt voor de felicitaties!!
zo lieve mensen uit hollandia dit is alweer het laatste bericht vanuit Curacao! jeetje wat gaat de tijd toch snel he?! maar we hebben nog weer genoeg te melden in dit laatste bericht.

vorige week woensdag was onzer Roel nog keihard aan het werk dus was het aan Kitty de taak om Joop en Tineke bezig te houden, maar ja s'ochtends vroeg werd al gebeld dat jopie een beetje ziek was dus gelijk naar de doc voor een paardenmiddeltje. Maar gelijk werkte dat niet dus gingen de dames souvenirtjes kopen in de binnenstad. De volgende de dag was het voor Roel de laatste stagedag en o wat was hij daar gelukkig mee! lekker vakantie houden. Na een goede beoordeling was het tijd om met J+T en kit een architectuurwandeling te gaan maken door Otrobanda ja je gelooft het niet de auto deed het niet. Dit was auto nr 7 ofzo geloof ik! maar ja zo maak je wel is wat mee want de sleepwagen kwam en er was niet genoeg ruimte in de cabine voor 4 man dus moesten er 2 in de auto, grappig ook! Dus wij gingen maar in de auto achterstevoren door iedereen nagekeken worden is best grappig. door dit geintje hebben we dus de wandeling gemist. Voor dat dit alles was gebeurt had tinie lekker met dolfijntjes gezwommen! nadat we s'avonds lekker bij T+J hadden gegeten gingen we naar huis om naar de nachtwacht te gaan, maar daar waren maar weinig bekenden dus liepen we gelijk door naar Pim en Tanja en die hadden wel zin in een filmpie dus dat gingen we maar doen,ff naar de bios naar The matador,grappige film. Om 12u was Roelie jarig dus er stond een hele dag voor hem gepland dus maar gaan slapen.

vrijdag

we hadden gepland dat we naar de struisvogelboerderij zouden gaan maar in de buurt lag ook een aloe vera plantage dus gingen we daar ook maar meteen ff kieken. na een rondleiding was tinie natuurlijk al weer overtuigd dat het een wondermiddeltje was dus die heeft weer 10 flessen ingeslagen. en echt waar hoor ze had echt geen last meer van haar muggenbultjes. daarna gingen we door naar de struisvogelboerderij, jeetje he wat zijn die beesten dom, maar niet zo dom als mensen die erop gaan rijden. ook hier weer na een rondleiding waren we er van overtuigd dat we deze beestjes wel in bedwang konden houden maar niet dus, COME SEE THE MOVIE AT THE GROENLAAN!!!! na dit spectakel gingen we maar eens terug naar om lekker te gaan bbq-en. na deze bbq hadden we gepland om naar zanta en tututango te gaan dus kwamen pim tanja arjan maikel en wen nog even bij ons langs. Wen had even een lekker taartje meegenomen joh, heerlijk!! dus na een taartje en een biertje gingen we on our way to tutu tango was wel ff lachen maar omdat het een beetje ging miezeren ging iedereen door naar zanta dus wij nog even een bierke gedaan en toen ook naar zanta, maar ja toen we aankwamen daar was het superdruk dus daar hadden we niet zon zin an dus liepen we een stukkie verder door naar mambo maar daar was niemand te zien, toch maar even checken of we er iets konden drinken zodat we later weer naar zanta konden. Er stond op het strand een auto met een gast erin die een beetje begon te zeiken in het engels wat we kwamen doen en dat er niks open was en dat we op moesten rotten. uiteindelijk trok ie gewoon een mes. Dus wij maar weer terug want daar hebben we natuurlijk geen zin an! toen we terugkwamen was de rij weg dus konden we naar direct naar binnen en daar zijn we nog even gebleven t was een mooi avondje zelfs nance was nog even aan het meefeesten. Nadat we de apen thuis hadden afgezet en daar nog even een biertje hadden gedaan was het tuktijd, want ook zaterdag moesten we Joop en tinie het eiland laten zien.

we besloten naar caracas te gaan een leuk strandje en een mooie snorkelplek, Roel ging met Tineke en Joop naar de tugboat een klein wrak! maar joop kreeg teveel water binnen dus die hield t voor gezien, maar tinie was een doorzetter en ze was er blij mee want met wat brood trek je heel veel vissen, ik hoop dat de fotos zijn gelukt! nadat we weer lekker vertoeft hadden op het strand was het tijd om weer weg te gaan, maar ja de auto wilde weer niet starten ,gsus! nr 8!we hadden net de oude auto weer terug gekregen omdat ze m hadden gemaakt, mooi niet dus. dus weer de wegenwacht gebeld, die bracht de auto naar de verhuur maar die waren niet te bereiken. Dus geen vervangende auto, balen! want we hadden gepland om zondagmorgen vroeg de Christoffelberg te beklimmen. Gelukkig belden ze s'morgens vroeg op dat ze de vervangende auto kwamen brengen.

dus toch nog de christoffel op, tineke liet deze kan maar aan zich voorbijgaan, maar joop was een bikkel dus ging gewoon mee, t was me weer een tocht van jewelste! na wat glijden kwamen we dan toch aan de top waar het lekker druk was, maar het uitzicht was weer prachtig. op de terugweg zagen we nog een slang, een mini maar wel leuk! smiddags een beetje gelounged want ja het was allemaal weer vermoeiend geweest.

maandag was het weer de laatste dag voor joop en tineke en omdat de stadswandeling niet door was gegaan gingen we dus zelf maar even de tour door de stad doen, even een rondje gelopen maar ja we (roel en kit, joop had nergens last van)hadden nog last van onze bovenbenen dus dat was niet prettig. ook nog even kura hulanda gezien. na dit rondje konden we de ouders of schoonouders of hoe je ze ook wil noemen op het vliegveld droppen, het was weer een emotioneel afscheid want ja we moesten ze zeker voor 5 dagen missen.

s'avonds gingen we bij arjan en maikel eten want we moesten nog wat foto's uitwisselen, was wel weer gezellig! goed gekookt hoor mannen!

afgelopen dinsdag dive day

omdat ons logboekje nog niet zo vol stond met duiken hadden we gepland om nog 2 duikjes te maken voordat we weer in Nederland zitten met baggerwater. een dag van tevoren hadden we al de duikspullen gehaald zodat we vroeg weg konden gaan. sochtends om 8u reden we weg naar playa jeremi om daar onze eerste duik te gaan maken
na weer wat gekloot lagen we dan toch weer in het water. heerlijk zo vroeg in de morgen met een strandje voor jezelf. toen we onder waren zag kit gelijk al een schildpad echt super tof, maar ja we waren gewoon ons fototoestel vergeten, doh! en ja we hadden belooft dat we een foto van een schildpad op de site zouden zetten dus dat was even balen. op een gegeven moment zagen we ook nog een school baracudas kleintjes maar het zag er wel tof uit. nadat we een uurtje onder waren geweest gingen we op naar een ander strandje, playa lagun. waar kinderen zwemles kregen! handig he! we zouden onze 2e duik bij playa kalki maken dus gingen we maar daarheen. eerst even lekker gelegen en toen het ging regenen gingen wij maar onder water want daar hadden we natuurlijk geen zin in. bij kitty lukte het klaren van de oren weer niet helemaal, maar ja Roel zat alweer op de bodem en jahoor die zag meteen alweer een schildpad, mooi man, dus naar Kit gezwaaid maak een foto want ja dit keer waren we natuurlijk niet zo stom om het fototoestelletje op het strand te laten liggen. maar ja Kit werd natuurlijk helemaal enthousiast en daalde gelijk totdat haar oren pijn deden. was minder! maar uiteindelijk zwom de schildpad een heel stuk met ons mee en waren er genoeg kiekmomentjes, op een gegeven moment zwom links de schildpad en rechts kwam een hele grote school blauwe visjes voorbij t leek echt net een droomwereld, super!! we scannen de fotos in hoor, komt goed!

omdat het de laatste avond was van Pim en Tanja gingen we nog even met hun en arjan en Maikel uit eten. daarna hadden we een leuk avondje gepland met ay caramba een uur voor 10 gulden zuipen! en daarna campo ja de curacaose hoerenplek. een soort centerparks alleen zitten er in de huisjes geen vakantiegangers maar hoeren, op het terrein waren iets van 250 huisjes en een stripclub, met de hele avond shows van dames en heren want ja op dinsdag mochten de dames ook binnen. nou dat was goed vertoefen hoor met lapdances en al. mooie avond! is een leuke om je 5 maanden hier af te sluiten!

de volgende dag waren we gaan shoppen en hadden we geen tijd meer om op het strand te gaan liggen want we gingen Pim en Tanja wegbrengen naar het vliegveld, mmm P en T leg is even uit die 400 Euro we snappen er niks meer van! nadat we Pim en Tanja hadden weggebracht kregen we van hun een bericht dat ze 400 Euro aan overbagage hadden! oepsie! dus maar hopen dat wij dat niet hebben! onze laatste eigen gemaakte kost was woensdag broodje knakworst woehoe culinair he!? heerlijk, savonds gingen we met de nieuwe buurmeid naar de film in her shoes, ja al had ik dat eerder geweten had ik er niet voor gekozen maar ja de dames vonden het geweldig.

vandaag gaan we nog even lekker naar t het strand om even bruin te worden en lekker uit eten van ons gespaarde kleine geld. en dan is het morgen weer zover. en overmorgen is het dan weer zover dat we jullie zien, ah yeah

nou mensen tot snel

kusjes van ons uit curacao want dat kan bijna niet meer, dikke negersmak!!

• 26 Januari 2006 - 16:13

Daan:

Yeah!! Numbero Uno!!

• 26 Januari 2006 - 16:35

Mike:

2e, maarja maakt niet uit. He jongens geniet nog maar effe van de laatste uren. want dan is het weer afgelopen met de pret hahah. he zie je zaterdag doeiiiii xxx

• 26 Januari 2006 - 17:01

Frank:

Joehoe,
    3e

• 26 Januari 2006 - 17:14

Frank:

Joehoe,

dit is het werkelijke verhaal, want ik wilde mijn plaats zeker stellen, zodat ik toch nog derde werd, want stel je voor je bent te laat, omdat je eerst dat einde lange verhaal moet lezen. Gelukkig genoeg is het de laatste en krijgen we dezelfde verhalen nu waarschijnlijk live te horen. In het weekend niet veel spannends beleeft, zoals je wel verwachtte na al die spannende verhalen die ik had vertelt. Dit keer waren er ook geen meisjes van 13 jaar bij. Ik heb dus niet veel te melden, maar dat bleek al uit het feit dat ik zei dat ik niks spannends had beleeft. Dus ik stop nu maar, want het huiswerk roept me.

Spater, Koeskoes

• 26 Januari 2006 - 18:35

Ben:

Guten Tag kleine platvoeten,(mastermovies)
    ja, nog maar een paar daggies en dan is het alweer zover. Dan komen jullie thuis en dan is alles weer het oude (misschien wel jammer). Maarja hier is niet echt wat innterresants gebeurt. Alleen heb ik wel weer een cool spel ontdekt, alleen is deze computer van 10 jaar oud daar niet goed genoeg voor(alweer). Dat was het wel weer.

toedels Ben

• 26 Januari 2006 - 18:44

Tineke:

Nu weetik het zeker.... ik moet nog een keer terug om alles te zien en doen, wat we in de herfst niet hebben gedaan. Tot zaterdag!!

• 26 Januari 2006 - 20:05

Anja:

Jeetje! Over 24 uur stappen jullie al in het vliegtuig en dan is het net alsof jullie niet zijn weggeweest! Hoewel, zoveel dingen meegemaakt en beleefd, een heel ander kleurtje op je lijf, ben benieuwd ... Alvast een hele goede reis!

• 26 Januari 2006 - 20:14

Mo:

Nou nou, die auto's hebben jullie een hoop avonturen bezorgd! :) wat een coole foto van jou op de top...vrees toch dat je het hebt bereikt: je bent bruiner dan de nederlanders hier (behalve roel dan misschien, die staat deze week niet op de foto...). Mensen zullen voorlopig nog wel zien dat je de afgelopen maanden niet híer zat.

Liefs! en een hele goede reis!!!

• 26 Januari 2006 - 21:32

Marijn:

Nou dat was weer wat, jullie heben toch elke keer weer bijzondere dingen mee gemaakt. Ik ben ook erg benieuwd naar de schilpad foto!
    Eigenlijk zit ik altijd veel te lekker tijdens het eten, Roel, met mijn benen op jou stoel. Dus misschien moet jij maar ergens anders gaan zitten als je terug bent! Nee hoor, ik zal het gezellig vinden als je er weer bent, kunnen we samen die Tien en Joep weer in de maling nemen, in mn eentje is het een stuk lastiger. Hele goed reis en tot zaterdag.

Dikke kus Marijn

• 26 Januari 2006 - 21:40

Marieke:

nou roel in kit. Is het toch bijna zover.De verhaaltjes waren altijd top om te lezen en we zien jullie snel weer in nootdorp city.
    xxxxxxxx marieke

• 26 Januari 2006 - 21:57

Tineke V.d.S:

Hoi kinders,
    We zijn weer een beetje bij hoor! Ik heb een dagje gewerkt wat best wel goed ging. Joop is hier ook naar de dokter geweest en kreeg weer andere pillen, en hij mag alles eten.We zijn druk in de voorbereiding voor het feest van zaterdag.
    Wat leuk dat jullie duiken zo goed ging zeg!
    Ben wel benieuwd wat G&G te zeggen had over de auto! We horen het zaterdag. Een goede reis zonder overgewicht aan bagage. PS. wij hadden 15 kg van jullie bij ons dus het moet je lukken. Liefs mam

• 26 Januari 2006 - 21:59

Feestje Op De Groenlaan:

Zaterdag om 20.00 hebben we een feestje als welkom voor Roel en Kitty en voor Roel zijn verjaardag.
    Wie zin heeft om te komen is welkom. Groetjes de fam. v.d. Sman

• 27 Januari 2006 - 03:27

Wendy:

Lieve Roel & Kit. Morgen is het zover. Dan gaan jullie dit mooie, relaxte eiland verlaten. Ik blijf hier nog even als jullie het niet erg vinden maar ik wil jullie morgen wel even afzetten hoor op HATO. We hebben elkaar hier nog 3 maanden meegemaakt. Heel veel hebben we elkaar niet gezien maar als we elkaar zagen was het wel heel leuk!!

Kit, jou wil ik bedanken voor de leuke tijd en dat je er voor me was als ik je nodig had (je weet wel wat ik hiermee bedoel). Je nam me mee naar het strand of kwam bij me langs. Dat zijn de fijne dingen!!

Roel, jij ook bedankt voor de gezellige avonden en voor eigenlijk alles wat we hier hebben gedaan en natuurlijk het oud & nieuw. Dat was errugg gezellig!

Dushi's --> Ik wens jullie nu alvast een goede reis maar dat zal ik jullie morgen ook nog wel wensen.

Ik geniet nog even van mijn laatste 5 maanden hier want voor ik het weet zijn die voorbij.

Genieten jullie zaterdag maar lekker van jullie feestje want het is vast erg leuk om iedereen weer te zien!

Lieve Roel en lieve Kit. Ik zal jullie echt missen! We spreken elkaar hopelijk weer snel en veel als jullie weer in Nederland zijn en dan zie ik jullie weer op 21 juni op de Veenweg!

Liefs en een dikke kus, Wendy

• 27 Januari 2006 - 09:37

Tess:

Hey Roel en Kit!
    Mooi verhaal! haha jullie hebben wel pech gehad met auto's! Lief dat die aapies nog ff voor jullie hebben gekookt! Ben benieuwd naar de foto's!
    Goede vlucht he!

latersssss

• 27 Januari 2006 - 17:24

Jacques Yves:

Bon Voyage...!!
    Morgen drinken we d'r eentje, of twee ;-)

• 27 Januari 2006 - 17:33

Rob,:

tot morgen. waarschijnlijk als jullie dit lezen is het al morgen!! of gisteren of eergisteren!!

xxx

• 27 Januari 2006 - 19:25

Ronald:

wat ziet die taart er goor uit zeg, ik heb in al mijn levensjaren nog nooit zon gore taart gezien. en dat terwijl ik toch al aardig wat taartjes gegeten heb. oh oh oh wat een gore taart. gelukkig heb ik nu koffie. deze koffie ziet er wel lekker uit!! sjongejongejonge wat een lekkere koffie, koffie zoals koffie bedoeld is.

en dat van die duim is ook nog niet helemaal goed begrepen geloof ik. ohohoh wat heeft dat eiland toch een slechte invloed op jullie gehad.
    dit is de laatste paar dagen toch wel duidlijk gebleken, ziet ik roel ineens voluit in beeld op de tros dansend op de muziek van Adje Ananas. sjongesjongejonge wat een adje ananas was dat zeg.

maar geluk vult mijn hartje dat jullie weer terug (bijna) zijn!!

tot morgen.

• 27 Januari 2006 - 20:32

Wij:

ons excuus. woensdag hebben wij een vergissing gemaakt. de zanger waar roel op staat te swingen is niet loui riva maar dit moet zijn rene riva. onze alias adje ananas klopte overegens wel!!

gegroet

• 27 Januari 2006 - 20:45

Marijn:

Watskebeurt, met die laatste foto, met een lach lens gemaakt?
    kus

• 28 Januari 2006 - 06:01

Wendy:

Allerliefste Roel & Kit! Jullie zitten nu in het vliegtuig op weg naar Nederland, op weg naar Nootdorp.

Het afscheid was toch wel gek, en ergens ook wel moeilijk, de traantjes bleven niet achter, al had ik dit anders verwacht.

Ieder afscheid is steeds weer moeilijk maar dat van jullie zeker! Met afscheid nemen hebben ook jullie vast al heel veel ervaring, voorlopig hoeft dat even niet meer dus dat is vast een lekker gevoel.

Gelukkig zie ik jullie over 4,5 maanden weer want dan ben ook ik weer terug in Nederland. Dan gaan we nog veel napraten en natuurlijk foto's uitwisselen van onze avonturen hier op Curacao.

Jullie opwachting van mij op het vliegveld, de Hermes House band waar Kit en ik voor het eerst echt dronken waren (Op Cura dan) en natuurlijk oud & nieuw wat ik nooit meer ga vergeten.. Ik zal jullie missen dushi's! Ik hoop jullie weer snel te spreken.

Liefs en een dikke kus van Wendy die nog steeds op Curacao zit! (K) :-) :-(

• 28 Januari 2006 - 12:44

Da Ronnie:

Tranen sprongen me in de ogen bij het wederzien van kitty, alias kitbitch! ondanks de slechte invloed die het eiland op mensen blijkt te hebben, heeft ze het er ongeschonden van afgebracht. Ze is alleen wel vies bruin, maar dat zijn ze wel vaker daar zeggen ze. Nou roel tot vanavond en tineke bereid je maar voor, want er moet polonaise worden gelopen!

xxx broer

• 28 Januari 2006 - 17:17

Roelie & Kitje,

Veel plezier op jullie feestje vanavond!

Liefs, Wendy

• 29 Januari 2006 - 11:57

Jacques Yves:

Hopi bon feestje gister...... Moeten we vaker doen :-)

• 29 Januari 2006 - 16:33

Ronaldinhozinho:

Was zeker een gezellig feestje

• 29 Januari 2006 - 17:24

Roy:

He ik heb eindelijk het verhaal kunnen lezen maarja om daar nu nog wat over te gaan zeggen na dat vette feest van gister!! Jullie waren vast blij met het weerzien en weten nu weer wie we zijn. Gewoon een stelletje vervelende gasten die veel bier komen zuipen en herrie maken en het liefst ook nog lekker lang blijven. haha we zijn echt lief. Nu moeten we als het iets rustiger is maar effe praten hoe het was en foto’s kijken want daar was het gisteren veel te druk voor. Ik heb 1 verhaal gehoord en dat klonk goed haha. Tot snel xxx koos

• 29 Januari 2006 - 18:18

Meik:

welk verhaal?

• 31 Januari 2006 - 05:21

Paul En Dewy:

hey

hoop dat het een leuke tijd is geweest en geen spijt van gehad heb.

en was het feest nog wat?

groetjes uit Nelson

• 31 Januari 2006 - 14:32

Lin:

hej dushi's! ik was net te laat jullie waren net weg:s hoe is het in het koude nederland? ik vlieg zo ook terug...brrr....spreek jullie wel weer! ayo kiss