Laatste bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roelenkit - WaarBenJij.nu Laatste bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roelenkit - WaarBenJij.nu

Laatste bezoek!

Door: Roel en Kitty

18 Januari 2006 | Nederland, Amsterdam

Alweer de 1 na laatste week is ingegaan op het tropische eiland! Wederom een week met regen en zonneschijn! Dinsdag was het voor Kit tijd om weer even aan het werk te gaan. Bij Uniek Curacao zijn ze bezig met een reorganisatie en het hele gebouw wordt geverfd en opgeruimd. Kit ging even een dagje helpen, de hele dag met kwasten en verfrollers in de hand gestaan om uiteindelijk een gele kamer te krijgen! s Avonds was het de bedoeling om naar Campo te gaan, maar helaas was er mede door het ongeluk op zondag een vervoersprobleem. Nu stellen we dit maar uit tot onze laatste dinsdag! Hebben we weer iets om naar uit te kijken!
Woensdag is Kit s middags een hapje gaan eten met Wendy bij Zanzibar. Zo af en toe een tropische regenbui, maar dat heeft ook wel iets! Opeens kwam Trijntje Oosterhuis nog voorbij wandelen, maar die zag er niet al te best uit waardoor je dr ook niet zo heel erg goed herkende.. s Avonds zijn we naar het Plaza Hotel gegaan voor de wekelijkse film, dit keer draaide Flightplan. Donderdag was het dan weer even tijd voor een paar uurtjes strand om vervolgens de (hopelijk laatste!) auto op te halen. Een Suzuki Swift is het deze keer, rijdt prima, heeft alleen een beetje moeite met de 4e versnelling. s Avonds Roel opgehaald van zijn stage en daarna door naar de Nachtwacht. Was wel weer even gezellig, maar inmiddels wel erg standaard! Was dus een beetje een rustige week waarin we moesten bijkomen van de Fuikdag, en natuurlijk om ons voor te bereiden op het laatste bezoek: Joop
en Tineke. Vrijdag stonden we om 17.00u op Hato om hen op te halen. We hebben het vliegtuig zien landen, nog wat mensen uitgezwaaid en toen was het wachten op Joop en Tien. Weerzien was weer leuk! We zijn naar het appartementje gereden, wat er erg mooi uit ziet. Alles erop en eraan, zwembadje enzo.

Om te kunnen a-klimatiseren besloten we om het zaterdag nog even rustig aan te doen. We zijn naar Porto Mari gereden en hebben hier lekker de hele dag op het strand gelegen. Roel en Kit besloten om maar even een duikje te gaan maken, was inmiddels ook alweer een maand geleden en het scheen erg mooi te zijn bij Porto Mari. Met een beetje rommelen hadden we uiteindelijk de duikspullen aan en gingen we te water. Het was wel weer even wennen, Kit had weer eens problemen met klaren en omdat Roel bijna meteen op de bodem zat was er een beetje een paniekgevoel. Uiteindelijk ging gelukkig alles goed, opeens zaten we op ruim 25 meter diepte (terwijl we maar 18 mogen..oepsie!)! Maar we hebben wel een ontzettend mooie duik gemaakt, heel erg mooi rif en veel kleine visjes. En voordat we het vergeten: Tineke heeft leren snorkelen!
s Avonds hebben we lekker veel hapjes gegeten bij Bon Tapas!

Zondag zijn we voor de laatste keer naar Shete Boka gegaan, de Natural Bridge, Boka Pistol en de grot in het water nog een keer gezien. Dit keer staat een groot deel op film, dus dan krijgen jullie er ook een beter beeld van. Na al dit watergeweld door naar Watamula, ook het ademen van Curacao staat op de film! Daarna door naar Playa Kalki, weer een lekker dagje strand gehad. En belangrijk: ook Joop heeft nu leren snorkelen! Deze avond zijn we ook lekker uit eten gegaan, op de boot in het Waaigat. Volgens zeggen De Barbarosa, maar volgens de kenners de Negrita! Erg lekker gegeten!

Maandag lekker een beetje relaxed gedaan, 's middags hebben we een reservering gemaakt voor het zwemmen met dolfijnen voor Tineke en daarna zijn we doorgereden naar de likeurfabriek op Curacao, Chobolobo. Hier even rondgelopen en uiteraard geproefd, en we hebben ook nog mogen proeven van een bijzondere soep: leguanensoep! Echt heel bijzonder! Leek een beetje op kippensoep, maar er zaten dan nog wel botjes in en hele maiskolven... maar altijd leuk om ook geproefd te hebben (al keek Kit er wel heel smerig bij volgens Tineke!). S Avonds hebben we met zijn 4-en gegeten bij het appartementje van Joop en Tineke. Dinsdagochtend Roel weer heel vroeg naar zijn stage gebracht, daarna naar de ouders omdat we met zijn 3-en naar de kruidentuin van Dinah Veeris zouden gaan. Helaas was Joop niet helemaal fit, dus die bleef thuis. We kregen bij de kruidentuin een interessante rondleiding, ontzettend veel informatie over alle planten en bomen in de tuin. We hebben nog een anais-blaadje gekregen en die gaat heel veel geld opleveren (heeft de gids verteld, maar eerst zien, dan geloven!) Na deze rondleiding zijn Tineke en Kit even op het strand gaan liggen, totdat het (voor het eerst deze week!) ging regenen. s Avonds ging het nog steeds niet zo goed met Joop, dus we gingen met zijn 3-en naar de bios op het strand bij Mambo.

Woensdag ging de telefoon al vroeg, of Kit al onderweg was naar Roel zijn stage.. Met Joop ging het namelijk nog niet helemaal lekker, dus besloten om toch maar even langs de dokter te gaan. Hier heel lang gezeten en uiteindelijk pilletjes mee gekregen in de hoop dat het straks beter gaat. Tineke en Kit zijn lekker gaan shoppen en er zijn weer souvernirs gekocht!

Morgen is het eindelijk ook Roel zijn laatste stagedag, we sluiten de stage af met een architectuurwandeling. Vrijdag is Roel alweer jarig, dan gaan we de struisvogels bezoeken, vant weekend nog de Christoffel beklimmen (als Joop fit is..) en verder niet teveel! We genieten nog even lekker van de vakantie!

Kus van ons!

Ps Mart, heel veel sterkte met je arm! Wat een pech op donderdag de 12e!

Ps Iedereen de groetjes van Joop en Tineke!

Ps Koos, sorry dat we niet aan je verwachting voldoen om op maandag het verhaal te plaatsen en ook al niet om een mooie foto voor je op de site te zetten, maar we gaan ons best nog doen ok!

• 18 Januari 2006 - 18:13

• 18 Januari 2006 - 18:20

shit 3e

• 18 Januari 2006 - 18:27

Tineke Van Schie:

Die eerste 6 tellen niet want dat is toch maar onzin, jongens. Dus, jeah, ik ben de 6e, maar wel de eerste serieuze !!! Joop, beterschap, hopelijk kan je ook snel weer meegenieten. We hebben wel wat langer moeten wachten op de nieuwe site, maar dan heb je ook wat met al die leuke ervaringen van jullie. Prettige dagen nog, van ons allemaal.

• 18 Januari 2006 - 18:29

• 18 Januari 2006 - 18:29

• 18 Januari 2006 - 18:32

• 18 Januari 2006 - 18:37

Anoniempje:

en dan zeggen dat wij onzin typen T. v. S.!! Tsss....

• 18 Januari 2006 - 18:40

Anoniempje:

en dan zeggen dat wij onzin typen T. v. S.!! Tsss....

• 18 Januari 2006 - 18:44

Ben:

jullie maken er wel een zooitje van, nog veel plezier de laaste dagies.

PS:ik heb 7,4 gehaald voor engels

Check je later, homies for life, later.

• 18 Januari 2006 - 20:50

Marijn:

Zo dat ziet er weer goed uit!!
    Beetje jammer Joep, hoe kan je nou ziek worden op Curacao? Nou dat geld heb ik wel al gemerkt hoor, is dat plantje naar mij vernoemd? Kreeg ineens nog veel geld van Ipse, niet gek. Nou heel veel plezier en neem maar veel kado's voor mij mee!

Kus Marijn

• 18 Januari 2006 - 21:47

Marian Verboon:

Hallo Kitty Roel Tineke en Joop. Kitty we hebben je weer op tv gezien hoor bij de tros. Was erg leuk om allemaal bekenden te zien Dus ook Wendy en Mike
    Jullie genieten wel hoor dat is goed te zien. Nog een hele fijne Vakantie met elkaar.

• 18 Januari 2006 - 22:13

Wendy:

Jaja Kit, we zijn gespot, hehe! Spreek je snel meissie! Kus, Wen

• 18 Januari 2006 - 22:22

Rob,:

ah yeah tegen de zin van Ronald in toch de hele aflevering van Tros muziekfeest gekeken!!
    en Kit we hebben je gezien hoor best lang nog zelfs, alleen het liedje was niet echt inspirerend. wendy is ook nog een paar keer gespot alleen eus, sander, roel en joyse niet.

xxx

• 18 Januari 2006 - 22:55

Roy:

He wordt dit het laatste berichtje? Ik snap het niet? Op curacao in zoveel maanden geen dikke negerin kunnen fotograferen!! Maarja als jullie je best maar gedaan hebben en ik vind die foto van de auto ook mooi. Dat van dat muziekfeest, ja ik was net op tijd binnen en kit gespot, maar ze kon niet echt meefeesten op de muziek van al die wereldartiesten. Eus en sander helaas niet gezien maar ze filmde ook niet bij de bar dus daar zal het wel aan liggen. Hadden jullie geen wonderkruid voor joop mee kunnen nemen want zo is het denk ook niet echt leuk. Veel plezier nog en je hebt nog ruim een week voor alle mooie souvenirs voor ons, haha doei xxx koos

• 18 Januari 2006 - 23:45

Marieke:

Ja kit, je bent beroemd. Hebben we gewoon bij de muziek feest jouw zien dansen. wen liep de polonaise en stond oo kte dansen. jaja zit in curacao en zien we je nog.

xxxxxxxx marieke

• 19 Januari 2006 - 07:59

Mo:

supergrappig! ik zapte gisteren langs de uitzending van "Erik zoekt een huis: curaçao" dus ik ff kijken, kreeg hij een rondleiding door een kruidentuin van een vrouwtje. die uitlegde dat je 7 kleuren planten voor de liefde had en ook een geldplant! en geluk ofzo...is dat dezelfde tuin? dan heb ik hem gister ook gezien:D hihi

Succes met je laatste dagje Roel!!!

• 19 Januari 2006 - 12:07

Den Reut:

eej luitjes

daarbenk weer tijdje weg geweest ook ff de zon opgezocht en dat is overigens goed gelukt.
    ziet dat het goed gaat daar bijna weer naar huis dus maak er nog wat van die laatste perioden. Ene ik vindt dat Koos wel een mooie negerin op de foto verdient, het is duidelijk dat hij is omgeswitst. :D

laterssss hommie's

• 19 Januari 2006 - 12:53

Mariolie:

kitty kom een keertje
    langs om je haren te doen voordat je naar huis terug gaat.
    iedereen gaat jaloers worden op je curacaose look.

• 19 Januari 2006 - 14:03

Kit:

Koos, hij staat erop! Speciaal voor jou hoor! En als het goed is is dit niet het laatste bericht, er komt er nog 1, volgende week! Kus!

• 19 Januari 2006 - 15:01

Ronaldinhozinho:

Koos jij lucky basterd, scouten ze effe speciaal voor jou een dikke negerin. Als jij binnenkort opeens naar curacao gaat dan weten we wel hoe de vork in de mouw aapt.

Leguanensoep proeft een beetje naar kippensoep? Dan heeft Roel zeker ook meteen een halve leguaan besteld?

Ik heb inderdaad een uur lang het tergende helse weerzinwekkende tros muziekfeest gekeken omdat jullie er misschien in zaten, moet je je voorstellen hoe lief ik jullie vind. Hoe voelt het nu om zo beroemd te zijn?

Kusjes en nog veel plezier

PS: potjandikkie 24e ofzo

• 19 Januari 2006 - 15:32

Mike:

kit samen met een curasauriër! ayeahh.

• 19 Januari 2006 - 15:43

Frank:

Joehoe,

wat later als anders, maar beter laat dan nooit! Ik heb ook weer spannende dingen meegemaakt in het weekend. Ik ging met de Ballentrappers samen met Barslecht naar de carnaval in Schiedam. Ze hadden nog een paar goede moppen in de bus: Ik had namelijk een cursus rietdekken gewonnen. Alleen kwam Riet niet opdagen. mwahahaha zo'n goede hebben jullie vast niet gehad. Ik heb dus ook nog een paar keer de polanaise staan dansen. Er waren meer meisjes dan bij de carnaval in Pijnacker dus ook meer keus tussen al dat 13-jarig gedoe. Ik kan nog wat leren van die mega kalabas, dit jaar was de oogst mager, dus... volgend jaar beter. Tijdens mijn enorme nederlaag bij mijn single, stond in de kroeg de tv op het trosmuziekfeest, ik heb alleen wendy heel even gespot en de sprong waar wij ook vanaf zijn gesprongen. Kreeg weer ademloze herrineringen naar boven. Maar dat was het voor nu. Ik moet er weer van tussen door.

Spater, koeskoes,

Frank

• 19 Januari 2006 - 23:05

Tineke:

Hey Roel, van harte met je verjaardag. Leuk he, jarig zijn op Curacao!! Lekker in de warmte, en lekker zonder visite!! Geniet er maar van vandaag, en veel plezier.

• 20 Januari 2006 - 10:30

Ronaldinhozinho:

Gefeliciteerd! Heb je nog een leuke verjaardag?

• 20 Januari 2006 - 10:32

Da Ronnie:

Dikke smakkerd voor je verjaardag. We zullen vanacht naakt een rondje polonaise lopen buiten op onze blote voeten, want zo wordt het in curacao ook gevierd toch?

En Ronaldinhozinho, het tros muziek feest kijken is geen straf, dat is juist een genot!

Nou check je later...homies!

• 20 Januari 2006 - 11:47

Evelien:

Roel, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik kan eigenlijk nog niet echt zeggen dat het nou weer fijn is om in Nederland te zijn, had nog veel liever wat weekjes op Curacao doorgebracht. Wat was dat een lekker leventje daar zeg! Ik wens jullie nog heel veel plezier de laatste dagen! Geniet er nog maar even van, het is zo voorbij!

xxx Evelien

• 20 Januari 2006 - 12:20

Mike:

roellll van harte jongen, als je thuis ben krijg je wel je kussen.

• 20 Januari 2006 - 13:34

Wendy:

Lang zal die leven, Lang zal die leven, Lang zal die leven in de gloria in de gloria in de gloriaaaa hieper de piep HOERA HOERA HOERA. Gefeliciteerd Roelie! Ik kom vanavond wel even buurten denk. Kus kus, Wendy

• 20 Januari 2006 - 13:56

Carian:

gefeliciteerd broertje!! Gelukkig ik word binnekort weer ouderwets doodgeknuffeld. Zin om je weer te zien. Geniet nog efkes...........
    Kus

• 20 Januari 2006 - 14:53

Anneke:

Roelie, van harte gefeleciteerd met je verjaardag.Geniet van je laatste week, we zien je volgende week zaterdag. zeg tegen Tineke en Joop dat ik de eetfoto erg leuk vind, ik heb gelijk nog een paar foto`s gekeken, maar zoals gewoonlijk heb ik niet zoveel tijd, moet namelijk nogal veel leren.Nog veel plezier .groetjes Leo en anneke.

• 20 Januari 2006 - 15:30

Inge:

Ha neefie, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zomaar was Tante An eerder! Maar we zien je volgende week wel weer op de groenlaan rond rennen! Enne.. wij hebben ook van die tropische regenbuien hier, dus die hoef je niet te missen! haha... Groetjes en kus ook voor Kitty!

• 20 Januari 2006 - 15:58

Rob,:

nou roel niet gefeliciteerd want daar heb je er al weer genoeg van lijkt me zo. dat feliciteren komt volgend jaar wel weer

xxx

• 20 Januari 2006 - 15:58

Rob,:

die dikke negerin is echt tof!!

• 20 Januari 2006 - 19:08

Roy:

HIEP HIEP HIEP HIEP je hebt een negerin gevonden, ik ben zo blij, HIEP HIEP HIEP en oja die hiepjes zijn ook nog een beetje voor jou roel.
    xxx koos (die zijn weer voor de negerin)

• 20 Januari 2006 - 19:09

Koos:

die kalabas is er niks bij

• 21 Januari 2006 - 12:51

Jacques Yves:

Ach man wat heb ik jullie gemist....!!!!

• 22 Januari 2006 - 19:44

Tess:

Hey Roel en Kitty!
    Roel nog gefeliciteerd met je verjaardag! hoorde dat jullie dat goed hebben gevierd! haha.... Geniet nog maar even daar de laatste week en van t mooie weer, want tis hier echt heel koud!
    XXX tess

• 22 Januari 2006 - 21:21

Anja:

Gelukkig! Erik zocht op zondagavond nog steeds een huis op Curacao!
    Veel plezier in deze laatste week !!!!!

• 24 Januari 2006 - 13:17

Marijn:

Hi, nou ze zijn weer vijlig aangekomen hoor, ze liggen nu lekker te knorren in hun warme bedje, en dat ga ik ook zo doen want ik ben eigenlijk ziek.
    De film was erg leuk, mooie duik van die struisvogel en die zee bij boca table had je wel nog even wat langer kunnen filmen hoor was zo kort, pfff.
    Feesie zaterdag, ik heb dr zin an!

Kus Marijn

• 24 Januari 2006 - 20:53

Hallo kinders,
    We hebben vanmiddag even bijgeslapen na een vermoeiende reis.Na 5 uur ben ik het al zat maar ja dan moet je nog 4 uur he! De KLM zorgt wel goed voor je met lekker eten en een kussentje.We waren snel door alle controles heen dus hoefde zieke Marijn niet al te lang te wachten.De film is mooi op TV maar wel lang hoor!!
    HEEEEEEEEEEEEl!!!!!!!!! Hartelijk bedankt voor jullie gidswerk. Nog een paar fijne dagen. Ik ga morgen gewoon weer aan het werk. Kus mam

• 25 Januari 2006 - 17:05

Rob,:

ah yeah vanavond weer tros muziekfeest!!!!!!!!

• 25 Januari 2006 - 19:57

Rob, Ronald, Mike, Anke:

zitten we deze fijne avond tros muziekfeest te kijken . komt de slechtste artiest aller tijden Loui Riva alias Adje Ananas. staat roel vol in beeld danspasjes te maken. dit bewijst maar weer dat het eiland curacau meer kapot maakt dan je lief is!!!!!

groetjes van ons.

• 26 Januari 2006 - 16:24

Daan:

Waar blijft dat nieuwe bericht!