laatste loodjes - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van roelenkit - WaarBenJij.nu laatste loodjes - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van roelenkit - WaarBenJij.nu

laatste loodjes

Door: Roel en Kit

Blijf op de hoogte en volg

23 November 2007 | Brunei, Bandar Seri Begawan

Een laatste korte update van onze belevenissen in vooral de jungle.
Na Kota Kinabalu zijn we naar Brunei gegaan, hebben we de gouden koepels van de moskeeen bekeken, we hadden een rijke bedoening verwacht aan te treffen, maar dat was helaas niet zo(alhoewel in de moskee bevond zich een roltrap). Het is wel een stuk rijker dan omringende landen, maar toch ook weer niet in het extreme. Maar ja waar rijkdom is, is natuurlijk ook armoede en dat was te vinden bij kampung ayer, stilt villages op het water. Heel leuk om te zien allemaal gekleurde huisjes, met tegenwoordig ook schotel, en airco.
Na 1 dag Brunei vonden we dat we toch nog wat meer moesten zien van het land dus zijn nog even naar Ulu Temburong national park geweest. Daar was een 80 m hoge Canopy die we even beklommen hebben om de jungle van bovenaf te bekijken. Onderweg zagen we nog een krokodil, maar we hadden een hele snelle boot dus niet zo goed kunnen bekijken.

Hierna op weg naar Mulu national park, om dit te bereiken moesten we eerst een stukje vliegen, omdat het nogal onbereikbaar is per land of boot. Onderweg zagen we al dat het super mooi was dus hadden veel zin in onze 3dagen/2nachten tour naar de pinnacles.
Voordat we hieraan begonnen hebben we nog een aantal grotten bezocht, erg mooi. Bij 1 vd grotten komen bijna iedere dag 2 a 3 miljoen vleermuizen uitvliegen, was leuk om te zien.

Dan de pinnacles, mega limestones van soms wel 45 m. Om bij deze pinnacles te komen moesten we 1100 m klimmen van 45 tot 90 graden omhoog. Best spannend. Maar het uitzicht was geweldig. Op de terugweg waar we ook het meest tegenop zagen, begon het al snel te regenen. beetje jammer want dat maakte het pad nogal glad. Maar we hebben het overleefd alleen nu wel behoorlijk last van de bovenbeentjes.

Dat is dan ook een goede reden om de komende dagen lekker niks te doen, morgen vliegen we weer naar het vasteland van Maleisie en dan gaan we het strand opzoeken. Volgende week nog 2 dagen Singapore en dan zijn we volgende week zaterdag alweer terug in NL.


Tot dan!

nog even een paar wist je datjes:

wist je dat...

-Roel zichzelf soms echt een tarzan vindt?
-hij dat niet moet doen, omdat dingen dan fout gaan?
-wij nu heel veel pijn hebben als we van een stoepje afstappen?
-mensen dan heel raar kijken?
-gister iemand volop dr ... ging uit de bus?
-Roel en kit samen 12 kilo zijn afgevallen?
-wij een dieetboek gaan schrijven?
-hier dan instaat dat je naar azie moet gaan?
-dat ze hier sate maken van ingewanden, wij dat soms van de buitenkant niet zien?
-wij deze dan dus wel op eten? en daar helemaal niet blij mee zijn?
-sate met bot hier ook heel gewoon is?
-wij niet eens zelf rijst kunnen koken?
-dat samenwonen dalijk dus heel leuk kan worden?


Foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YOUOBVDT

  • 23 November 2007 - 06:54

    Eus:

    mooi verhaal. kort en krachtig.

  • 23 November 2007 - 07:39

    Mike:

    ben het met eus eens!

  • 23 November 2007 - 08:53

    Ronaldinhozinho:

    Have fun nog die laatste week. Zijn dat trouwens jullie adoptiekinderen bij kampung ayer?

    xxx Ronald

  • 23 November 2007 - 09:10

    Do:

    geniet nog ff van je laatste week, tot snel!!!
    Kus

  • 23 November 2007 - 10:18

    Li :

    Mooi verhaal met mooie wist je datjes.
    Tot snel, xxx Li

  • 23 November 2007 - 10:22

    Ron:

    Ik mis jullie.....snik

  • 23 November 2007 - 10:37

    Sonja Bakker:

    Wat??? 12 kilo eraf!! Met mijn boek lukte dat niet, toch? Hebben jullie straks voor mij ook wat adviezen??

  • 23 November 2007 - 10:44

    Tinekevanschie:

    Hey Roelenkit, jullie zien er goed uit, hoor, houden zo!! Leuk verhaaltje weer, nog maar 1 weekje, dus maar even genieten. Trouwens, jullie hebben nog wel even de tijd om te leren koken, je mag bij mij veel oefenen!!
    Roel, nog lootjes trekken??? Groetjes.

  • 23 November 2007 - 11:02

    Marieke:

    Nou geniet er nog even van samen.
    Een goede reis terug alvast.


  • 23 November 2007 - 11:03

    Mo:

    Het is te zien! Die zwarte gewaden zitten idd wat wijd ;) hihi...Wat is de tijd snel gegaan zeg! Ik heb nog niets uit kunnen voeren en jullie zijn weer terug! Hebben we lekker veel tijd voor jou als we elkaar weer zien, want ik heb niets te vertellen. Heb je het meteen druk, of veel tijd om te meeten? Dan zet ik mezelf nl graag hoog op de wachtlijst :P

    Tot snel lieverds!!! Bakse!
    xxx
    mo

  • 23 November 2007 - 13:56

    Maarten:

    Goed verhaal!
    Geniet nog ff!

  • 23 November 2007 - 15:06

    Wen:

    Leuk verhaal zeg!! En mooie foto's, jullie zien er goed uit!!

    Bijna weer thuis :)! Gaan we snel afspreken kit!!

    Geniet er nog maar even van!
    Morgen hebben we hier het afscheidsfeestje van Remco en Bram, die vertrekken een dag nadat jullie terugkomen!

    Tot snel!

    Kusss, Wen!

  • 23 November 2007 - 15:54

    Frank:

    Het is weekend!!!

  • 23 November 2007 - 18:03

    Ruud:

    12 kilo der af is niet niks....

    Dus nu gaat Roel nog harder lopen??

    Ahyeah,

    Maar goed verhaal, en sate van ingewanden is best tof weer wat anders dan kroketten en frikandellen!!

    :D veel plz de laaste week xxx

  • 23 November 2007 - 18:11

    Rob:

    eindelijk een kort verhaal werd tijd.

  • 23 November 2007 - 22:30

    Marijn:

    Wist jullie dat:
    - Een rijstkoker DE oplossing is?
    - Jullie er echt goed uitzien?
    - Ik niet verbaasd ben dat Roel zich beter niet voor kan doen als Tarzan?
    - Ik eigenlijk niet eens weet waar Brunei precies ligt, ik dus dat maar even ga googlen?
    - Ik de vlag van Brunei erg leuk vind, vrolijk kleurtje tussen al dat rood wit blauw?
    - Die vleermuizen net op een mieren optocht lijkt maar dan in de lucht?
    - Ik toch nog geld heb terug gekregen van mn annulerings verzekering, 420 euro?
    - Ik dus volgende week met Marie Pascal een nieuw ticket boek voor februari?
    - Ik dan maar meteen goed uitpak met 6 weken ipv een maand en we er misschien ook Nepal bij pakken?
    - Het dus allemaal weer prima gaat?
    - Ik jullie wel mis dus blij ben dat jullie er bijna weer zijn?
    - Ik jullie een hele fijne laatste week wens?
    - Ik als laatste jullie een dikke kus geef?

  • 23 November 2007 - 22:51

    Carian:

    Ik heb maar twee wistjedatjes aan die van Marijn toe te voegen:
    - ik jullie ook heel erg mis!
    - die pap & mam van ons toch wel een beetje zielig zijn met altijd minimaal 1 kind op reis.

    Tot snel!

  • 24 November 2007 - 10:49

    Roy:

    De echte tarzan en jane hadden ook altijd last met stoepjes? bereid je dus maar vast voor want er zijn heel veel stoepjes bijgekomen! kunnen jullie wel aardappels koken? anders gaat het dadelijk nog harder met de kilo's!

    tot zo X

  • 24 November 2007 - 20:58

    Tinekevandersman:

    Hoi kinders,
    Ik ben wel een beetje laat met reageren want ik krijg n.l. niet te horen wanneer jullie een nieuw verhaal hebben, ondanks de vele aanmeldingen van mij.Maar ja, ik kom er wel achter als ik oma, na haar vakantie in brabant, jullie verhalen laat lezen. Zij vertelt mij dan dingen die ik niet weet. En ook zie ik foto's die ik niet eerder heb gezien.
    De verhalen en foto's over het Mulu park waren dus echt!!!!
    Fijn dat jullie dat hebben mogen zien. Ik wens jullie nog heel veel plezier op een rustig strandje.
    Zaterdag staat de boerenkool klaar, of is dat nu te zwaar op de maag!!
    Een goede reis, liefs en dikke kus mam.

    ps. Ik ben niet zielig hoor! Ik vind het heel leuk dat mijn kinderen de wereld willen zien. Als ik maar niet hoef!Want het is veel te lang vliegen.

  • 24 November 2007 - 21:19

    Joop:

    Wist je dat:
    pap zich helemaal niet zielig vind.
    een leuk verhaal altijd leuk is.
    ik wel al aardappelen kan koken.
    we met ons toneelstuk erg veel succes hebben
    ik als er weer is een van jullie weg is jullie toch wel mis.
    ik geen 12 kilo ben afgevallen
    ik momenteel wel zonder baard rondloop.
    ik jullie nog een heel rilexste ( is dit wel goed zo?) toe wens.

    dikke kus, Joop.

  • 25 November 2007 - 16:22

    Rick:

    De Nederlandse dieetindustrie ligt op z'n kop vanwege het Sonja Bakker-effect. Wat te denken van het RoelenKit-effect. Schrijf een boek, breng het op de markt....wordt rijk!

  • 25 November 2007 - 16:25

    Rick:

    Ik houd me verder wel bezig met effecten aan tennisballen :-D

    Gr,

    Rick

  • 26 November 2007 - 15:58

    Inge:

    Geniet nog ff van jullie laatste weekje.. Zie jullie gauw weer op de groenlaan! Ben dan benieuwd naar alle foto's! Kus

  • 27 November 2007 - 10:24

    Daan:

    Miauw

  • 29 November 2007 - 16:09

    Mike:

    jongens veel succes met de terugreis en we sjekken jullie zaterdag weer!

  • 01 December 2007 - 11:29

    Ronaldinhozinho:

    Hoera, jullie zijn weer terug!

  • 01 December 2007 - 18:44

    Anja:

    Ja hoor!!! Daar zijn ze weer! Welkom in het oergezellige Nederland! Lekker genieten van 'thuis' en het voorbereiden op je eigen huis! (die Sintsfeer toch!)

  • 04 December 2007 - 19:40

    Anja En Theo:

    Kunnen jullie al een beetje wennen in dat koude Nederland. Nou ja denk maar aan je huisje, dan lukt het vast wel. Jullie hebben in ieder geval een mooie herinnering, die pakt niemand van je af.
    Tot ziens maar weer ergens in Pijnacker of Nootdorp.

    Groetjes Anja en Theo

  • 07 Januari 2008 - 16:19

    Friet Van Piet:

    Gelukkigig nieuw jaar!

  • 17 Januari 2008 - 18:33

    Janes:

    ja bedankt, jij ook he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brunei, Bandar Seri Begawan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 102115

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2013

namibie, botswana

12 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Sulawesi

15 Januari 2011 - 07 Februari 2011

Guadeloupe, Dominica, Martinique

04 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: