jungle en thee - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roelenkit - WaarBenJij.nu jungle en thee - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roelenkit - WaarBenJij.nu

jungle en thee

Door: Roel en Kit

09 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve mensen

allereerst bedankt voor de vele felicitaties! Het was niet zo'n knalfuif hier want we gingen reizen op Kit dr birthday. Vanuit KL naar Cameron Highlands.
We moesten om 9u 's ochtends bij het busstation zijn dus wij dachten half 8 uit bed is n mooie tijd. Maar nog ff n relaxt chinees ontbijtje gedaan waardoor de tijd ineens op was. Dus snel uitchecken en een taxi aanhouden, die gelukkig voor weinig geld wel ff door het drukke Kuala Lumpur wilde racen. T was net Peking Express: Roel met 2 mega tassen en een kleine rugtas het station in, Kit vooruit rennen om de kaartjes te halen. Sjongejonge dat gaan we de volgende keer dus ff anders doen. Maar gelukkig waren we wel op tijd. En de bus was me wat hoor. Je verwacht een ragbus met alles krap. Nee hoor t waren gewoon bussiness class stoelen. Dus ideaal ff 4 u bijkomen van ons gesprint.

heel veel krappe bochies en getoeter uiteindelijk aangekomen in Tanah Rata, een klein bergdorpje. Waar we direct door een grappig klein maleisisch mannetje werden opgehaald om ons naar Fathers Guesthouse te brengen. Een super relaxt gasthuis op een berg met uitzicht op het dorp en de highlands. Na een uurtje dachten we wel dat we terug waren in Nederland hoor want t regende echt aan 1 stuk door. Maar dat gaat hier elke dag zo schijnt. 's ochtends lekker weer 's middags regen.

Dus met het grappige kleine maleisische mannetje (bob)gelijk een ochtend tour door de bergen geregeld. Een gids is hier wel nodig want er schijnen nog wel eens mensen te verdwalen of gebeten te worden door slangen of uit bomen te vallen. Na weer een zure nacht voor Kit en een heerlijke voor Roel 's ochtends vroeg om 7 u dr uit om met Bob en een engels stelletje een tour over 2 bergen van de 1e categorie te beklimmen. een van 1670 en een van 1550 m. Na wat uitleg over de dieren bloemetjes en plantjes de top bereikt van de eerste berg waar we een fantastisch uitzicht hadden. Bij het afdalen van deze berg ging het fout, want ja we kennen Roel zn enkeltjes he! Beetje lomp was het wel, want een beetje dieren proberen te spotten terwijl je afdaalt is niet echt aan te raden want dan mis je wel eens een stap, Krak linker enkel gekneusd. maar na een aantal stappen ging dat wel weer dus weer verder met de tour. Na de 2e berg bereikte wij het Orang Asli Village. een dorp waar de traditionle maleisiers nog wonen, heel gaaf om te zien. Maar daar ging het weer fout. Dit keer het rechterenkeltje die sowieso al niet zo'n toppertje is. Dus Roel was een blij clowntje daar. Maar we zouden nog ff doorgaan naar een Tea plantation dus Roel zeg ahjoh hejoh we knallen gewoon door. Had ie dat maar niet gedaan. Want na een lange wandeltocht door wel een fantastische omgeving kwamen we aan bij de thee plantages, maar na een theetje en ff gezeten te hebben wilde de enkels niet meer meewerken. Dus vandaaruit maar een taxi genomen naar het gasthuis en de rest van de dag lekker gerelaxed hier.

's Avonds zijn we nog wel even naar het dorpje gelopen om hier te eten, we hadden namelijk van de Engelsen gehoord dat Chinese Steamboat erg leuk en lekker is.. dus dat hebben we ook geprobeerd! Krijg je een bord met rauw vlees, vis, mihoen en bami en allerlei onverklaarbare ballen en blokjes, dat moet je dan in een soort soep gooien en dan stoomt het vanzelf gaar. Even wat onwennig in het begin, maar later zaten we heerlijk aan onze eigen samengestelde (soep)maaltijd! Erg grappig!

Daarna terug naar het guesthouse, vooral niet teveel lopen, in de hoop dat we vandaag nog een tour konden maken.. maar helaas! na een nachtje slapen werd Roel wakker met 2 zere enkels en hij loopt als een debiel.. dus vandaag zitten we lekker relaxed hier bij het guesthouse, kunnen niet veel doen, hopen dat het morgen beter gaat en dan dus nog wel een tour kunnen lopen.
Het plan is om dinsdag de highlands te verlaten en de bus naar Penang te nemen, om van daaruit de boot naar Sumatra (Indonesie) te nemen.

Duim allemaal maar dat Roel weer snel normaal kan lopen! :)

Kus van ons!!

ps marijn, tnx voor je kado'tje! dat gaat hier zeker goed besteed worden :)

• 09 September 2007 - 09:58

Marijn:

JEEEEE eerste, het blijft leuk he!

Klinkt helemaal weer leuk. Gaan jullie ook nog Maleis eten, of blijft het bij Chinees.

Ik heb gister een leuk feestje gehad, The city is Ours, was erg lache. Kwam Walter tegen met een parkieten kooi onder zijn arm en Steve met een witte poedel met een roze boa om.

Jou vriendjes waren natuurlijk ook aanwezig! En jongens, kom maar langs hoor de 29e met die plumo! En een kratje bier dan maar.

Dikke kus, geniet en heel veel sterkte met die enkels, wel vervelend zeg, intapen de volgende keer zou ik zeggen.

xxx

• 09 September 2007 - 10:06

Mo:

Ja intapen is misschien niet zo'n slecht idee...deed m'n zusje vroeger ook want die had hele zwakke enkels en verzwikte ze ook altijd bij het lopen. We mooi dat je de tour gewoon doorgebikkeld hebt :P Heb je het allemaal iig wel gezien.

Hoop dat de enkels snel genezen.
    KUS!

• 09 September 2007 - 12:00

Roy:

beloven jullie eerst dat je niet elke week een bericht plaats! kijk ik binnen een week heb ik al een bericht gemist! Nu verwacht ik dat de 3 maanden lang he! Roel ze hebben daar toch wel een kruidenmix waarmee die enkels het zo weer doen!? Anders kit in over die patjes kan je toch roel wel duwen in een roelstoeltje haha xxx

• 09 September 2007 - 12:17

Tinekevanschie:

Dat internet is toch ongelooflijk!! Zelfs vanuit de rimboe nog contact mogelijk!! Roel, succes met je enkeltjes, niets forceren, we willen jullie niet voor 1 dec. terugzien, hoor.

• 09 September 2007 - 14:15

Tinekevandersman:

Hoi Kinders,
    Eindelijk een berichtje van mij op de site. Ik heb jullie verhalen gelezen en de foto's gezien en dat ziet er heel goed uit. Behalve dan die enkels ( als je ze kneust dan is het het beste om eerst heel erg te koelen en dan weer op te warmen in goed warm water en dat steeds herhalen voor een half uur. Dan wel steeds blijven bewegen en lopen maar niet forceren)
    Ik zal zeker aan je denken en reiki geven.
    Heel veel liefs mam

• 09 September 2007 - 15:24

Joop:

was even het verkeerde stukje, dus nog een keer dit nuttige nieuwtje Nederland heeft met 2-0 van Bulgarije gewonnen.

• 09 September 2007 - 17:22

Rob:

zekers goed hoor alweer een nieuw verhaaltje. ik heb ook nog nieuwtjes rkdeo 8 heeft de eerste wedstrijd al verloren 5-2. en de foto's van de kermis staan ook eindelijk online. veel plezier nog daar.

xxx

• 09 September 2007 - 17:44

Li :

Ik zal heel veel duimen voor de enkels. Vanaf morgen kan je er dan weer goed op lopen!

Succes Roel. ( En veel plezier hoor!!!)
    Veel plezier Kit.

x Li

• 09 September 2007 - 19:58

Marijn:

Die Tineke moeders denken allebij dat er geen spaties tussen hun naam hoeft en aan hoofletters doen ze ook niet.
    Bijzonder!!! Misschien moeten we maar eens wat leuke bijnamen voor ze verzinnen.

• 09 September 2007 - 20:27

Ronaldozonderspaties:

Zekers, alweer een goed verhaal en dat vanuit een bergdorpje. Volgens mij zijn deze verhaaltjes van tevoren geschreven en post Marijn ze gewoon telkens :P

xxx en Roel niet teveel schelden op je enkels he, dat is slecht voor je karma

• 10 September 2007 - 11:13

Henk Vd Sman:

Tea is for girls Roel! Ik dacht dat ik een echte man van je had gemaakt op de voetbal, maar 1 weekje met kit en je zit alweer aan de thee.. Wat een softie! Maar daar werken we wel weer aan als je terug ben.

Groeten,

Henk

• 10 September 2007 - 13:51

Reut:

Zekers,

Goed verhaal mooie dingen daar... Maar Suc6 met de boot reis... Dat zal wel een eindje varen zijn.

Latuhss

• 10 September 2007 - 15:39

Frank:

Morguh
    Mijn moedah heeft al een bijnaam van vroeger: Spook! Mijn paps heeft de bijnaam: Kip! en dat maakt mij een: Spookkip!
    Latur

• 10 September 2007 - 17:05

Wen:

Hee roel en kit!

Ik heb jullie net de naam van het batakhuis gestuurd waarin floortje dessing heeft geslapen op Sumatra. Hoop dat jullie er wat aan hebben en het dan ook kunnen vinden, het ziet er inderdaad leuk uit!

Roel, had je bij de Christoffelberg ook last van je enkels of was deze berg even 10 keer anders ;-)?

Veel plezier en tot het volgende verhaal weer!

Kus, Wen!

• 10 September 2007 - 17:49

Marieke:

Roel probeer gewoon een rolstoel te vinden ofzo. Laat je je lekker verwennen door kit haha!
    Geintje.
    Ik dacht dat het zo af en toe een verhaaltje was, maar ik kan gewoon elke keer weer genieten van jullie verhaaltjes.

xxxxxx marieke

• 11 September 2007 - 08:24

Inge:

Hopen dat het vandaag weer wat beter gaat met je enkeltjes, dat jullie weer lekker door kunnen wandelen! Lees jullie avonturen snel weer! Kus

• 11 September 2007 - 10:18

Simon:

Leuke foto's kit!

• 11 September 2007 - 20:44

Mike:

ayeah nieuwe fotoos nieuwe prijzen. ziet er lekker uit dat prakkie, hmmm ik ben jaloers op jullie!
    he veel plezier bij de oerang oetangs!

• 12 September 2007 - 09:46

Daan:

JEEEH ahyeah laatste!

• 12 September 2007 - 13:59

Ben:

Klinkt goed,
    heb het nu pas gelesen omdat ik het er maar druk mee heb...
    gr
    ben

• 14 September 2007 - 15:47

Herman Vd Wall:

Nou jullie vermaken je wel. Hehe!

• 14 September 2007 - 17:30

Tinekevanschie:

Lezers van deze site, zijn jullie ook zo benieuwd of het goed met ze gaat, met al die aardbevingen daar op Sumatra?

• 14 September 2007 - 18:34

Wendy:

Ja, ik had ze al een sms gestuurd, maar nog niets terug gehad dus ben wel erg benieuwd ja!

• 14 September 2007 - 20:09

Ron:

joh, ze zeggen altijd: geen bericht is goed bericht

• 15 September 2007 - 13:30

Carian:

Hé broer en schone zus!

Wat een leuke foto zeg als je binnenkomt op site :-)! En Kit natuurlijk nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Roellie, ff onder ons, accepteer nou gewoon dat je geen backpacker bent. Hoef je echt niet voor door je enkels te gaan hoor, je mag ook gewoon zeggen dat je liever op het terras zit met een biertje.
    Nee hoor..... erg K.U.T.

Intapen zoals Marijn zegt is een goed plan, je kan misschien ook ergens goede braces krijgen (kost wat minder tijd, dus handig als je weer moet sprinten voor een bus).

Wij zijn weer een beetje bijgekomen van alle positieve en negatieve emoties van de afgelopen weken. Lekker gewandeld in Sauerland in prima weer. Het eten was niet echt om over naar huis te schrijven, maar goed je kan niet alles hebben. Gisteren toen we thuiskwamen maar even langs Stefano gegaan in de dorpstraat, dat maakte dat ook weer goed. We hebben ook op de terugweg de pizzaoven besteld en die schijnt er volgende week al te kunnen zijn. Dus binnenkort pizza parties (dan weet je vast waar je je met kerst op kan verheugen).

Veel plezier op sumatra, tot mails. Hele dikke kus!