handsome and beautifull - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu handsome and beautifull - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu

handsome and beautifull

Door: Roel en Kit

Blijf op de hoogte en volg

24 September 2007 | Indonesië, Pangandaran

Nadat we ons vorige bericht hadden geplaatst wilden we even op ons gemakkie tuktuk,de plaats waar we verbleven,verkennen. Maar helaas was het zondag. Dan zijn de kinderen vrij en op zoek naar toeristen om engels mee te oefenen. Dus in de eerste de beste souvenirshop werden we geattacked door kinderen, en niet een stuk of 3,nee een stuk of 40! Allemaal vragen stellen, zichzelf voorstellen, en maar blijven lachen. dus ja dan doen wij dat ook maar. We hebben daar nog ff engelse les gegeven en als sterren op de rode loper fotos met ze gemaakt. Erg grappig maar toen we de volgende groep zagen komen hebben we maar even heel vriendelijk afscheid genomen en het eerste de beste cafe ingevlucht.RUST!!!! pffuw! wij maar hopen dat dat de volgende dag weer niet hetzelfde zou zijn gelukkig was dit niet zo!

Op een plattegrond hadden we gekeken, hoe groot het eiland eigenlijk was waar we op verbleven. Wij dachten ongeveer 12 km tot het vaste land, dus de keuze om een fiets of brommer te huren was snel gemaakt; de fiets natuurlijk! Vol goede moed op de iets te kleine mountainbike gestapt en de eerste bezienswaardigheid snel bereikt. Onze weg vervolgde zich langs het meer en overal waar we kwamen hoorden en zagen we de kids van ver al 'Hallo' roepen en zwaaien. Erg gezellig dus onderweg! Het duurde alleen wel erg lang voor we de 2e bezienswaardigheid bereikten... Op n gegeven moment toch maar nagevraagd waar we zaten... bleek dat we na 1,5uur fietsen nog niet op de helft van nos einddoel waren! Even een flinke tegenvaller, want wat bleek:de 12 km die wij dachten, bleek 45 km te zijn! Tja, daar kom je dan achter als je op de helft bent, dus wat doe je dan? doorfietsen! Na ruim 3u fietsen, bergje op, bergje af, met regelmatig waterpauze hadden we ons einddoel bereikt: de hotsprings! Deze vielen na de lange fietstocht een beetje tegen, konden ook niet heel erg van genieten want je weet dat je nog 45km terug moet! Dus na even relaxen in veel te heet water, stug weer op de fiets gesprongen en begonnen aan de weg terug. Voor iedere keer dat we hallo hoorden een km fietsen, dat werkte enigszins motiverend! En ja hoor, na ruim 2u fietsen waren we weer in Tuktuk! Pfew.. wat een dag! zere billen en een soort van zonnesteek, maar wel lekker actief! Volgende keer toch maar de brommer!
De dag erna hebben we dan ook maar besloten helemaal niks te doen!

De busreis naar Bukkittingi was ook een hele beleving. De wegen op Sumatra zijn niet zo goed, soms was er geen asfalt en dat midden in de bergen... resultaat: met een kabel omhoog getrokken worden!
Na 17u aangekomen op plaats van bestemming, Bukkittingi.
Hier hebben we een eigen tour gemaakt door de Harau Valley, echt supermooi! En ook hier was het overal staren en hallo zeggen en zeggen hoe mooi wij wel niet zijn. Dus als je ego opgekrikt moet worden, een bezoek aan Indonesie doet je vast goed! Verder hebben we een Minangkabautour gemaakt, langs verschillende minagkabau-huisjes en megaveel rijstvelden. Supermooie tour, die begon met een korte trekking naar een megabloem, rafflesia, die slechts 7 dagen in 2 jaar bloeit dus we hadden geluk! Erg leuk was trouwens dat we onverwachts 2 bekenden van Maleisie tegenkwamen! was erg gezellig.

Zondag was het weer een reisdag: we zijn naar Jakarta gevlogen, een veel te grote, stinkende stad, dus zijn meteen met de bus doorgereisd naar het zuiden. We zitten nu in Pangandaran, een plaatsje aan de kust, waar een jaar geleden een tsunami heeft plaatsgevonden. De gevolgen hiervan zijn nog duidelijk te zien! Gelukkig is een deel van ons guesthouse overeind gebleven, we slapen dan wel op de grond, maar ze zijn er erg gastvrij en het is erg gezellig. De komende dagen blijven we hier, voordat we de drukte van Yogyakarta gaan opzoeken.

Excuses voor het ontbreken van foto's, maar internet is hier ontzettend traag! We hebben er nu weer een paar, dus geniet ervan! De rest houden jullie tegoed, even geduld tot december! :)

  • 24 September 2007 - 08:28

    Tinekevanschie:

    Eerste!!!!! Nu snel lezen!!!

  • 24 September 2007 - 08:51

    Roel En Kit:

    www.mijnalbum.nl/Album=QISX3WRS
    www.mijnalbum.nl/Album=SPYFNKAO

    toch nog een beetje foto's, helaas nog geen een van de oerang oetan, maar dat komt nog wel!!!

  • 24 September 2007 - 09:25

    Ruud:

    Ayeah,

    Ze hebben gewoon vooruitgang gemaakt!! Bij mij werden de bussen nog omhoog geduwd, en nu hebben ze gewoon trekkabels... :D

    Verder veel plz in pangandaran, ik ben daar voor de tsunami geweest dus ben zeer benieuwd naar de foto's...

    Veel PLZ en latuhss

  • 24 September 2007 - 10:46

    Frank:

    Mohh,
    Wanneer je zo wordt aanbeden, is het indd een goede vakantiebestemming voor mij. Ik heb trouwens het weekend weer overleefd, weer een hele prestatie. Fietsen voor de lol, je lijkt wel gek... vooral op de foto met die bloem is te zien dat je wel een beetje gek bent.
    Met vriendelijke groet,
    Frank

  • 24 September 2007 - 11:04

    Pim:

    Hey Roel en Kit,

    Door de drukte is er een borrel helaas bij ingeschoten. We hadden jullie graag nog met een dosis succeswensen willen voorzien maar na de foto's te hebben gezien geloof ik dat jullie al aardig op weg zijn de tijd in de caribbean te overtreffen. Ik kijk dan ook uit naar de komende berichten en wens jullie veel avontuur en plezier toe.

  • 24 September 2007 - 12:01

    Do:

    wat cool allemaal joh! ik liep ff een beetje achter, dus 3 verhalen in 1x gelezen, maar echt supergaaf! Een heel avontuur zoals ik dit allemaal lees.

    Kus

  • 24 September 2007 - 16:16

    Rob:

    goed verhaal, goeie foto's mis wel roel op de foto's :(

    xxx

  • 24 September 2007 - 16:46

    Roy:

    He! mooie grote schijthuizen hebben ze daar!
    xxx handsome

  • 24 September 2007 - 17:18

    Ronaldinhozinho:

    Vervelende kids, eindeloze fietstochten, zonnesteken, zere billen, tegenvallende hotsprings, slechte wegen, stinkende steden, tsunami's, op de grond slapen, traag internet... het is net familieweekend :P

  • 24 September 2007 - 22:35

    Marijn:

    Heej,

    Leuk leuk!
    Rode lopers, kinderen zeggen hallo en zwaaien, 2 bekende tegen gekomen, Harau Valley super mooi, mooi gevonden worden, megabloem, gastvrij en gezellig. Klinkt fantastisch!

    kus Marijn

  • 25 September 2007 - 08:29

    Mo:

    Hey you handsomes! Wat een mazzel dat jullie daar precies op één van die 7 dagen waren!!! (misschien dat ze dat stiekem tegen iedere toerist zeggen? ;)) Goed bezig...klinkt lekker die fietstocht haha! Dagje rust mag daarna ook wel toch? :P Ik mail je vandaag!

    KUS!

  • 25 September 2007 - 20:47

    Joop:

    Nog 2 halve en 1 hele dag werken en dan gaan wij ook een hele week weg. morgen trouwen Anneke en Leo, gaan lekker uit eten met broer en zussen.

  • 27 September 2007 - 17:49

    Boelie:

    haai haai lijkt me echt leuk zo'n mini kaboutertour. he roel hebben ze daar wel lekker bier ziet er goed uit. en de nieuwe tour de tuktuk is in de maak hoor ik al als je wilt inschrijven moet je snel zijn hoor en bij ronald. veel plezier nog gr ik

  • 28 September 2007 - 23:43

    Marijn:

    Hoi,
    Nou je zus heeft het goed gedaan vanavond. Weet je nog mn Rabobank kunstwerk? De jury vond mij de beste en de leden hebben me als 2e gekozen. Dus heb ff 200 euro aan prijzen in de wacht gesleept. Gelukkig was Carian nog ff mee gegaan anders stond ik daar in mn eentje feest te vieren. Lache he! Dus nu kom ik in de krant en ben ik heeeeel erg beroemd als volwaardig kunstenaar, haha.
    Morgen mn housewarming, ik ben benieuwd of het allemaal een beetje gaat passen.

    Have fun dikke kussen!

  • 29 September 2007 - 10:48

    Maaike:

    Hallo,

    Ik ben jullie nieuwe achternichtje! Gister geboren met een keizersnede. Ik ben een beetje groot wel 56 cm en ik weeg 4700 gr.
    Mijn moeder Nathalie die het wel zwaar heeft gehad ligt nu nog in het ziekenhuis, en mijn trotse vader zit natuurlijk altijd naast ons te glimmen.
    Opa en Oma vinden mij heel lief en mooi!

    Groetjes, veel plezier nog op reis en ik zie jullie daarna wel een keertje!

    Maaike

  • 29 September 2007 - 12:25

    M C V Dv Lingen:

    hallo roel en kitty ,
    ik ben nu bij marijn en heb jullie verhaal gelezen heel hartelijk bedankt voor het bellen op mijn verjaardag ik heb een gezellige dag gehad met de hele dag zo af en aan visite en s avonds kwamen stef en carian en toen hebbeb we grieks eten besteld het was heerlijk ik hoop dat jullie nog een fijne tijd hebben
    groetjes van oma.

  • 02 Oktober 2007 - 10:15

    Liane & Ron:

    Haay Kitty,

    ik ben zaterdag met ron op date geweest en het is officieel. We zijn een stelletje. :)


  • 04 Oktober 2007 - 15:51

    Wen:

    Hooiiii roelie en kitje.

    Zo, ik heb jullie verhaal ook weer gelezen. Ziet er weer leuk uit, lekker stukje gefietst.

    Wij zijn vanochtend uit Cura terug gekomen. Was echt een super vakantie! Veel dingen gedaan en veel gezond en natuurlijk de dolphins niet vergeten :).

    Als jullie terug zijn moeten we snel foto's van elkaar gaan bekijken ;-).

    Kuss, Wen!

  • 04 Oktober 2007 - 18:48

    Maris:

    heeey kit uhm en roel,

    nou kit het sporten is weer begonnen hoor hihi hoop dat ik je een beetje bij kan houden als je terug bent...maar ja jij fietst even wat kilometertjes beklimt bergen etc dus betwijfel het haha...erg leuk om alles te lezen allemaal zeg klinkt erg leuk en avontuurlijk allemaal....

    have fun en doe voorzichtig

    ciao ciao maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pangandaran

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 102094

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 06 September 2013

namibie, botswana

12 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Sulawesi

15 Januari 2011 - 07 Februari 2011

Guadeloupe, Dominica, Martinique

04 September 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: