Java en Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu Java en Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu

Java en Bali

Door: Roel en Kit

05 Oktober 2007 | Indonesië, Batavia

Na een nacht op de grond te hebben geslapen, stond er de volgende dag een bed op ons te wachten! (Eerlijk gezegd lag de grond, 2 matrassen op elkaar, beter dan het bed met 1 matras.. maar goed!) Van onze toffe huisbaas, Tono, hadden we een paar ragfietsen gekregen, omdat we een paar km buiten het centrum zaten. Voordat we onze eigen weg konden gaan, moest er eerst nog even gesleuteld en gelast worden, zodat de fiets niet helemaal uit elkaar zou vallen.. Na een dagje rustig aan hebben we het Nationaal Park hier verkend, konden gelukkig lopen zonder gids, erg relaxed. Leek wel een dierentuin waarin we liepen, overal apen, herten, vleermuizen, stekelvarkens, varanen, eekhoorns en mega-eekhoorns.
De dag erna hadden we een brommertje gehuurd om de omgeving te verkennen. Eerst zijn we naar de plaatselijke markt geweest, omdat we savonds met onze huisbaas hadden afgesproken om een bbq te doen. Wat een ervaring om rond te lopen op zo een markt: de kippen worden voor je neus in stukken gehakt! Lekker smerig! We hadden dus kip gehaald, vis, inktvis, en Tono begon te lachen toen ie onze inkopen zag! Maar hij zou er wel wat moois van kunnen maken..
Wij op weg met de brommer, op naar een waterval en de Green Canyon. Beiden waren echt supermooi! Bij de waterval was het water superhelder en kon je een grot inzwemmen. Bij de Green Canyon werden we met een bootje naar een supermooi stuk gebracht, ook weer in gezwommen.

Na onze masterlijke tour zijn we gezellig gaan eten met Tono, BBQ was helaas niet gelukt met onze inkopen, maar hij had een fantastische maaltijd bereid! Erg van genoten en was erg gezellig.

Onze volgende bestemming was Yogyakarta, weer een hele dag in de bus gezeten. Opeens in een heel toeristisch gebied, opeens weer blanken om je heen en de prijzen 3x zo duur als op andere plekken. We hebben bij Tono 4 nachten voor nog geen 10 euro geslapen!
We kwamen op donderdagavond laat aan, en vrijdag wilden we een beetje door de stad gaan lopen en sultan palace bezoeken. Al snel werden we erop gewezen dat het vrijdag was, en Ramadan, en dat alles dan dus gesloten is... Beetje jammer, dus we moesten verplicht bij het zwembad liggen van het hotel en helemaal niks doen. Uiteindelijk konden we dit niet volhouden, dus hebben we een 2e poging later op de middag gedaan en dit ging beter! Toch nog wat van de stad gezien. De dag erna zijn we naar de Borobudur geweest, een supermooie en grote tempel. Hier mochten we weer met iedereen op de foto!

De dag erna weer tijd voor een nieuwe bestemming: Bromo. Na een aantal busritten van totaal 12u waren we aangekomen in een dorpje vlakbij bromo, je kon van hieruit de vulkaan zien, mooie plek alleen stervenskoud. Dus dit keer maar even gezorgd dat we een warme douche hadden. Vanuit onze kamer konden we lopen naar de bromo, en volgens enkele mensen was het gaaf om daar te zijn met de zonsondergang. Dus wij op wandeltour naar de Bromo. door de zandzee en helaas de trappen op van de Bromo. Want ja t is een atractie dus laten we een berg maar verpesten met traptreden. gelukkig kon je op de berg je plek zoeken om ervanaf mooie kiekjes te maken van de zonsondergang. Volgens een duitser had Kit last van Bad breath! beetje vreemd, maar denk dat ie bedoelde dat ze niet zoveel moest hoesten van de zwavellucht. Maar ja na lekker verkleumd te zijn hadden we wel onze mooie kiekies.
De volgende dag hadden we een tour geboekt met de jeep om naar een uitzichtpunt te gaan waarvan je ook weer mooie foto's kon maken van de Bromo en de zonsopgang. Maar de zon komt hier best wel vroeg op dus wij om 3.15 de wekker!Kom je s'ochtends op het uitzichtpunt sta je daar tussen een stuk of 100 nederlanders. HELAAS. Maar ja dat mocht het uitzicht niet verpesten, want die was magnifique.

Na een paar dagen kou was het tijd voor iets heel anders. Namelijk zon,zee,strand en surfdudes op Bali! van 10 s'ochtends tot 2u s'nachts gereisd en uiteindelijk beland in Kuta. Daar hebben we eerst maar s ff een daggie op het strand gelegen, echt relaxed is anders want je wordt de hele tijd geattacked door verkopers van mangos,ananas,enkelbandjes,ringen,hoofdsteuntjes,zonnebrillen,petjes,tatoes,massages,pedicures,manicures,surfplanken,ijsjes,surflessen en water en dat wat we nog vergeten zijn. Op het strand kwamen we nog een stel Belgen tegen die we ontmoet hadden in Bukit Lawang, was wel ff gezellig. S'avonds hadden we een keer echt zin in BIER. En gelukkig hebben ze hier mega bieren voor nog geen 1.50 Euro! dus dat kwam mooi uit. met uitgaan belanden we per ongeluk in een "hoerenhangplek" waar vieze oude mannetjes en toch ook wel vieze jonge mannetjes werden opgepikt door indonesische sletjes. Wij hadden het daar dus wel weer gauw gezien.

De volgende dag waren we goed gaar van onze bieren dus niet zo aktief. Alleen naar een tempel in zee geweest, Tanah Lot. was gaaf om te zien en zijn daar dan ook gebleven tot zonsondergang om wat mooie foto's te maken. dit was weer onze laatste dag in Kuta, want hebben nog tijd zat om op het strand te liggen. en gaan morgen naar het binnenland van Bali (Ubud) om het eiland ns even te verkennen.

• 05 Oktober 2007 - 13:32

Mike:

ahyeah de 1e

• 05 Oktober 2007 - 13:48

Li:

Ey,

Dat was weer een mooi verhaal!
    Goed om lezen dat jullie af en toe een poging wagen om nog een beetje te relaxen.(zwembad en strand)
    Maar ook leuk om te lezen dat jullie zoveel moois zien in een korte tijd.

Veel plezier!!!

Liefs Li

• 05 Oktober 2007 - 13:49

Verdorie 2e

• 05 Oktober 2007 - 13:55

Eus:

klinkt goed allemaal. Goed verhaal. Het is van alles wat.

Veel plezier verder

• 05 Oktober 2007 - 13:56

Carian:

Ja wat is dit, ff denktijd van de site en je bent zomaar 3e?!
    Klinkt erg goed allemaal. Natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie Nederlandse hutje. Pa's en Ma's hebben 't er maar druk mee. Ha ha goed geregeld zeg ik!

Ga zo even jullie foto's bekijken. Zit helemaal in de foto's vandaag. Lekker bezig met de trouwfoto's. Nog steeds niet aan het werk by the way, maar het gaat al wel beter.

Geniet nog even van gammele bedjes en krakende fietsen en natuurlijk van de prachtige uitzichten en tempels. Rustig aan! Dikke kus, Carian

• 05 Oktober 2007 - 13:58

Wow, mooie foto's!
    En je buikie wordt al kleiner (of lijkt dat maar zo?)

• 05 Oktober 2007 - 14:05

Marijn:

WouW, wat een foto´s cool hoor!

De volgende keer als je geatteckt wordt door een masseur, gewoon doen jo, is echt lekker, zeker als je bed niet helemaal lekker was, wordt alles weer ff op de juiste plaats gedrukt-getrokken-geknepen.

Erg leuke verhalen weer! En nog wat leuks van mijn kant, de bank heeft het kunstwerk van me gekocht, het komt in Pijnacker te hangen, stoer he!

Dikke kus Marijn

• 05 Oktober 2007 - 14:09

Frank:

Mohh,
    Goed dat je nog voor het weekend nog een verhaaltje derop heb gezet, want badmintonkamp staat weer voor de deur!

Als ik een keer zin heb in BIER, krijg ik het meestal niet voor 1,50 en helemaal niet een halve liter. Maar je weet, ik ben de moeilijkste niet! Ik bestel der gewoon 2! Nu denk je geldzorgen, nou niet echt, want deze week had 2 dagen school en 5 dagen weekend!

Daar ken ik toch zo van genieten!

Latur

• 05 Oktober 2007 - 14:59

Lies:

Hoi Roel en Kit,

Jullie maken weer genoeg mee, mooie foto's,leuke verhalen.

Hier maken we ook genoeg mee, mooie foto's, leuke verhalen maar dan van onze kleindochter Maaike. Ook een avontuur!!
    Geniet nog van al dat moois daar, wij genieten van het mooie hier.

Groetjes van een trotse oma.

• 05 Oktober 2007 - 15:02

Den Reut:

Ahyeah,

Zekers goeie shit... Veel plz nog en check jullie laterss

• 05 Oktober 2007 - 15:57

Daan:

Wat een spirutuele reis. Amazing!

• 05 Oktober 2007 - 18:03

Tinekevandersman:

Hoi Kinders,
    Wij zijn weer terug van de avonturen in Drenthe. Ook wij zagen zo'n mooi stekelvarken hoor! ( wel in Emmenzoo,natuurlijk) Maar jullie foto's zijn fantastisch, vooral die zonsondergangen. Het verhaal kwam deze keer van Roel dat was duidelijk want het bier was weer erg belangrijk. Ik vond die buik nog niet erg geslonken.
    Vandaag zijn we ook nog naar een soort tuincentrum geweest waar ze de natuur van indonesie en maleisie hebben nagemaakt. Met watervallen en heel veel bromelia's ( joop voelde zich helemaal thuis) en orchideeën. Ontzettend leuk om te zien en zo konden wij ons voorstellen hoe het bij jullie is.
    Genieten jullie maar van al dat moois.

Ik heb net de foto's van ons nieuwe nichtje Maaike bekeken en wilde de foto doorsturen maar jullie hebben het steeds over trage computers dus doe het maar niet. Maar ze lijkt echt op Job en heeft hele bolle wangen.( ze woog ook meer dan 9 pond)
    Groetjes en dikke kus mam

• 06 Oktober 2007 - 11:42

Tinekevanschie:

Hey Roelenkit, wat zien jullie toch een hoop mooie dingen! Zo te zien op de foto's gaat het met jullie goed, houden zo. Dat reizen lijkt wel besmettelijk, wij krijgen er ook zin in. Je hoort het nog wel als het definitief is. Heel veel plezier daar op Bali, we kijken uit naar het volgende verhaal.

• 06 Oktober 2007 - 15:19

Roy:

zit je op java! dat is bali?

• 06 Oktober 2007 - 15:24

Liane:

Ja, nou snap ik het helemaal niet meer roy haha!

• 06 Oktober 2007 - 17:22

Ronaldinhozinho:

Ah yeah

• 07 Oktober 2007 - 10:12

Marieke:

Het klinkt allemaal weer goed in de oren Roel en Kit. Echt wel mooie fot's weer daar boven op de berg.

xxxxx marieke

• 07 Oktober 2007 - 12:11

Dewy:

Hey Roel en Kit!

In Azie zijn ze geloof k ni zo heel erg lief voor dieren!In Taiwan mishandelen ze die dieren ook zo op de markt!Maar jullie zien veel mooie dingen!En natuurlijk is relaxen ook ni verkeerd!Veel plezier nog.

Kus Dewy

• 07 Oktober 2007 - 16:50

Rob:

ah yeah helemaal met ronald eens!

• 08 Oktober 2007 - 14:52

Nicole:

Hey vakantiegangers!!

Alweer, wat klinkt het allemaal toch supergoed!!! Hmmm hoop dat ik ooit ook de mogelijkheid krijg en de stap zet om zo'n reis te maken! Het klinkt allemaal zo supertof!!! En ziet er ook geweldig uit!!!

Enige wat ik nog kan zeggen... geniet vooral, maar volgens mij doen jullie niet anders!!!

Heel veel liefs!!!

• 08 Oktober 2007 - 15:43

Mo:

Mijn ouders hadden dit weekend geen inet, dus ff verlaat, maar supercool zeg! mooie foto's van de zonsopgang/ondergang!top als je een goeie huisbaas hebt :) ik heb de biertjes hier voor minder dan 1E ;) ghihi

kus!

• 10 Oktober 2007 - 10:06

Mega Eekhoorn:

Hoe groot ben ik dan?

• 10 Oktober 2007 - 17:45

Wendy:

Heee, dat klinkt weer erg leuk allemaal :)! Geniet er nog maar lekker van!

Kit ik zal je snel mailen!!
    Tot het volgende verhaal :)!

Kuss, Wen!

• 11 Oktober 2007 - 09:11

Snorlax:

Snorlax is een fictief figuur uit de Pokémonserie. Volgens de National Pokédex heeft hij nummer #143.

Snorlax is een grote dikke grijze beer met een crèmekleurige buik, voeten en hoofd. Hij staat bekend om zijn slaperige gedrag . Zijn naam is dan ook een portmanteau van het Engelse woord voor snurken, snore en lax, een Engels woord voor relaxed en rustig.

De dagelijkse bezigheden van Snorlax zijn slapen en eten. Hij eet zo ongeveer alles, zelfs bedorven voedsel. De spijsverteringssappen in zijn maag kunnen elk vergif onschadelijk maken, waardoor hij immuun is voor vergif. De Snorlax is zó volgzaam dat kinderen op hun grote buiken kunnen springen als een trampoline, terwijl de Snorlax niks door heeft.

• 11 Oktober 2007 - 21:16

Piet Paulusma:

man o man wat een weertje daar, als bbq cijfer geef ik een 10 en dat is ook gelijk het terrassencijfer

• 12 Oktober 2007 - 21:05

Tinekevanschie:

Gefeliciteerd met ...... ??? Dat vertellen jullie zelf maar, hoor!
    De handtekening staat in ieder geval!!

• 15 Oktober 2007 - 21:33

Tante:

Vertel......vertel!!!
    .................. Echt?
    Leuk!!! Gefeliciteerd!!!

• 16 Oktober 2007 - 12:17

Jansen:

Hebben roel en kit een negertje geadopteerd?

• 19 Oktober 2007 - 10:44

Mike:

Lees ook mijn avonturen die ik beleef in het tropische nootdorp. mikeinnootdorp.waarbenjij.nu

• 25 Oktober 2007 - 15:55

JEANNETTE:

Gefeliciteerd met jullie huis. Wat een leuke reis maken jullie zeg. Nog veel plezier en groetjes uit Nootdorp