Adventure dive! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu Adventure dive! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roelenkit - WaarBenJij.nu

Adventure dive!

Door: Roel en Kit

19 Oktober 2007 | Indonesië, Batavia

hallo mensen

We hebben weer fantastische dingen meegemaakt, hadden zelfs geen tijd om te internetten. Maar laten we even tijd maken om ook jullie weer op de hoogte te brengen van waar we ons allemaal mee bezig hebben gehouden.

Na ons laatste bericht zijn we het binnenland van Bali gaan verkennen. Vanuit Ubud de culturele hoofdstad van Bali. In Ubud hebben we een relaxte wandeling gemaakt door de rijstvelden, hier een slang gespot (kunnen heel hoog springen)en een spin van 10cm zie foto. die blijft tenminste wel zitten. In Ubud kwamen we twee gasten tegen die we bij Bromo en in Kuta al eerder tegen waren gekomen. Dus daar hadden we even een tour mee geregeld. Gewoon een vent aangesproken met een bus en die zou ons dan wel langs de mooie plekjes brengen voor een leuk bedrag. Als eerst kwamen we een crematie ceremonie tegen hier. Dat gaat toch wel heel anders dan in Nederland. Hier hadden ze een hele praalwagen gemaakt en liep iedereen te lachen en te zuipen (arak) oranje sterk brandend spul, wat we daar ook nog even geprobeerd hebben. Heel apart om mee te maken.
De rest van de tour hebben we nog een beetje tempels bezocht en sightseeing gedaan, en een heerlijke route door de bergen gedaan waarbij zelfs de chauffeur de weg kwijt raakte.

Na dit alles zijn we op weg gegaan naar Nusa Lembongan, waar de welbekende Mola Mola te spotten valt (onder water) kijk voor meer specificaties op wikipedia! De enige reden dat we hier heen gingen was eigenlijk de mola mola, en op het moment dat we onze kop onder water staken zagen we er al 1!Ah yeah dus wij helemaal enthousiast om te gaan duiken natuurlijk. Maar hij was ineens weg, dus balen. Maar gelukkig zagen we later een mega mola mola van rond de 3m. echt gaaf om te zien. Wat een beest joh.

Na deze fantastische belevenis, op weg naar Lombok! We hadden bij het hotel een boot geregeld naar het vaste land van Bali, dus dachten dat dat wel lekker snel en comfortabel zou gaan. Maar dat ging anders. Het was een mini boot en zoals alles met het vervoer in Indonesie of misschien wel Azie, er kan er altijd eentje bij. Dus heel de boot volgestampt en daarbij regende het ook nog.

Aangekomen in Lombok zijn we even aan de kust geweest, maar ons doel was om de Rinjani, de op een na hoogste berg van Indonesie, te gaan beklimmen, of in ieder geval een stuk ervan.
uiteindelijk hebben we er voor gekozen om een tour te boeken naar de krater rim, 1000 m onder de top en 1 nacht op de berg slapen. wat een belevenis! De eerste dag was een hele klim. Om 8 u 's ochtends begonnen en om 5u in de middag het kamp bereikt. Daar een heerlijk diner van uiteraard nasi goreng gehad, en maar lekker vroeg gaan slapen, want moesten de volgende dag alweer om 6 u gaan lopen. Maar slapen met de wind was niet echt ideaal, onze tent stond totaal niet beschut en klapte elke keer zowat dubbel.De volgende dag na de krater bekeken te hebben binnen 5 uurtjes naar beneden gerend, omdat we nog in de middag op een lekker eilandje wilde gaan relaxen.
Hier aangekomen gelijk even gekeken of we ook wat leuke duikjes konden gaan maken. En we hadden van iemand gehoord dat hij zijn advanced open water had gehaald, vervolg op de open water duikcursus waarmee je naar 30 m diepte mag duiken. Hier hadden wij wel oren naar omdat de prijs voor de cursus hier niet zoveel is en we hebben nu de tijd om het op een mooie plek te halen. Dit betekende dat we 5 duiken moesten gaan maken, waarvan je er 3 zelf mocht kiezen. We hebben uiteindelijk een deepdive, photodive, nightdive, naturalistdive, wreckdive en een navigationdive gedaan.
De eerste was de Deepdive, de duikplek heette deepturbo. nou dat was het ook wel, het was diep en we gingen keihard. echt bizar dat een stroming zo hard kan zijn. we moesten onderwater onze naam in een vierkant schrijven zodat we konden bewijzen dat we nog niet beinvloed waren door de stikstofnarcose! geslaagd. Op het eind zagen we 2 grote schildpadden maar konden helaas niet naar ze toe omdat we out of air waren.
de 2e mooie ervaring was de nachtduik. Bij de nachtduik moesten we een stuk navigeren met een kompas: 20 m zuid en dan weer 20 meter terug noord. Heel simpel, alleen niet bij nacht, want je hebt geen idee waar je ben. Dus Roel moest de opdracht gaan doen en begon met zwemmen richting zuid maar ging stiekem steeds hoger zwemmen en voordat hij het doorhad zat hij aan de oppervlakte. Daar zag hij nog de lichten van de andere duikers dus dacht laten we maar weer naar beneden gaan, maar beneden was tie al de lampen kwijt. Dus nog even stug beneden gebleven maar niks gevonden. Uiteindelijk maar weer naar de oppervlakte gegaan en daar zag hij 100 m terug een lamp. Bleek dat ie met de stroming was meegesleurd. Uiteindelijk door de boot opgehaald en meegesleurd door het water om de duik te hervatten waarna er een reunie met ongeruste Kitty was. Na nog een paar fantastische duiken en een heel klein beetje theorie hebben we onze advanced gehaald! woehoe! deze gaan we gelijk gebruiken in Flores waar we met de Manta ray willen gaan duiken, ook hier weer voor meer info zoek op google.

Morgen gaan we met de bus van Lombok via Sumbawa naar Labuanbajo Flores. Dit gaat ongeveer 24 u duren dus een aardige reis op komst voor ons.

sorry mensen maar we hadden ook zoveel meegemaakt, volgende keer toch maar de steekwoorden denk.

ohja, vlak voordat we weggingen hebben we ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject in Pijnacker-Zuid, en ja hoor: we zijn ingeloot en het thuisfront heeft de papieren inmiddels kunnen ondertekenen! Heel gek, maar we hebben dus gewoon een huis gekocht!

Foto's:

• 19 Oktober 2007 - 12:54

Mink:

eerste!!

• 19 Oktober 2007 - 12:55

Marijn:

tering hee, jij was wel heel snel, krijg een seconde geleden de mail!

• 19 Oktober 2007 - 13:03

Mirrrt:

Hee ik ben er ook een keer vroeg bij!

• 19 Oktober 2007 - 13:07

Frank:

Mohh,
    Jullie denken dat jullie wat meemaken, maar ik ken er ook wat van horr!
    Na de verjaardag van oma had ik gelijk de volgende dag afrijden. Om 10 uur kwam Dolf me ophalen en om 10 over half 12 had ik het afrijden. Het ging bagger, maar een uitgebreid verslag op mijn hyves. Uiteindelijk toch gehaald... dus een gevaar op de weg erbij.
    Latur

• 19 Oktober 2007 - 13:09

Do:

Wauw was kicke zeg, zwemmen met die Mola Mola, en ook die andere heb ik ff gegoogled,wat een enorme beesten! wel echt heel vet!!!!

Ook echt heel super dat jullie een huis hebben joh! KOmen jullie straks thuis en kunnen jullie je daarop gaan voorbereiden, supertof!
    Mich en ik gaan deze week trouwens voor de 2e x naar 2 huizen kijken, echt heel mooi! dus ff duimen dat t voor ons ook net zo meezit als bij jullie :)

Dikke kus

• 19 Oktober 2007 - 13:19

Marijn:

Wat een verhalen weer jo, erg gaaf en stoer! En wouw wat een beest jo! Erg maf ding, misschien toch maar leren duiken.

Maar Roel ik hoor 7 kilo eraf, en nog geen bewijs. Trek je maar snel zo´n schattig geel rokje over je buik!

Nou geniet weer, maak nog wat meer mooi verhalen!

Dikke kus Marijn

PS - De swastika, ook wel bekend als hakenkruis, is het heiligste symbool uit het hindoeïsme en Jaïnisme en wordt tevens gebruikt in het boeddhisme. Het symbool komt echter ook voor op vroeg-christelijke graftomben in de catacomben bij Rome, op Griekse en Romeinse mozaïekvloeren uit de oudheid en op houten klompen van Noorse Vikingen uit de vroege Middeleeuwen.

• 19 Oktober 2007 - 13:24

Mo:

Wow! Echt heel gaaf wat jullie daar allemaal zien! Krijg ook weer zo'n zin om te duiken als ik dit allemaal lees, moet ik misschien toch maar weer eens doen :) Gefeliciteerd met je diploma en natuurlijk met het huis. Ik had er al een wilde discussie over met Nicole, maar onze gezamelijke conclusie was toch wel dat we geen idee hadden hoe het ermee ging.

Dikke kus!!!

• 19 Oktober 2007 - 13:24

Mike:

beetje jammer, half uur te laat!

• 19 Oktober 2007 - 14:17

Daan:

gefeliciteerd met jullie huisje!

• 19 Oktober 2007 - 14:42

Stephanie:

Hey Roel en Kit,

Wat een verhalen zeg!!
    En dan tussendoor ook nog eens een huis kopen... Het moet niet gekker worden!!!!
    Van harte gefeliciteerd!

Wat een geweldig gevoel moeten jullie hebben zeg, geniet er nog even flink van!

Liefs Stephanie

• 19 Oktober 2007 - 15:24

Marieke:

gefeliciteerd met jullie huisje.
    Wat gaaf man.
    En jullie beleven nog steeds de gaafste dingen. Ziet er allemaal weer stoer uit.

• 19 Oktober 2007 - 16:07

Ronaldinhozinho:

Respect

• 19 Oktober 2007 - 19:09

Wenn:

Ahhh het klinkt weer erg leuk allemaal! Gaaf dat jullie hebben gedoken zeg! Echt mooie foto's ook ervan! En van de rest natuurlijk :)!

Gefeliciteerd natuurlijk ook met jullie huisje! Onwijs gaaf! Geniet er nog maar lekker van, maar dat zal wel lukken!

Kuss, Wen!

• 20 Oktober 2007 - 11:10

Carian:

Ha Broertje en schoonzus,

Leuk dat je ff belde donderdag, echt een verrassing! Nu even lekker nalezen wat jullie gedaan hebben. Was helemaal vergeten te vragen waar jullie uberhaupt zaten (niet dat ik de topografie van Indonesie in mijn hoofd heb zitten maar ala). Dikke kus!

• 20 Oktober 2007 - 11:46

Ruud:

Ahyeah,

Lkkr beestje hoor.... Ziet er foking lkkr uit...

Maar nogmaals gefeliciteerd met het huisie en duikse!!

Hier gaat het verder ook allemaal top, alleen missen we wel een 4de man met voetbal!!! Altijd is er wel iemand die niet kan... Dus we hebben sinds jullie vertrek geen potje meer kunnen spelen :(

Dus veel plezier nog en check jullie laterss

• 20 Oktober 2007 - 17:06

Roy:

He, ik heb vandaag de 4de man gespeeld! was net terug van een vreetvakantie dus was 5 kilo aangekomen en roel een aantal kwijt dus moet ik op hem lijken!
    goed verhaal!
    en ohja, ik heb een huis gekocht!

xxx

• 21 Oktober 2007 - 16:13

Ben:

Klinkt weer goed, ik moet ook eens gaan duiken.

maar kit,
    mag ik jou kamer :P

• 21 Oktober 2007 - 18:28

Tinekevandersman:

Hoi kinders,
    Wat een prachtig verhaal zeg! Maar ik kan begrijpen dat Kitty behoorlijk ongerust was dat Roel niet boven water kwam. Gelukkig is het weer goed afgelopen, de beschermengelen hebben hun best weer gedaan. Dank jullie wel!!
    Die vis is echt groot zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie die graag wilden zien. De Manta moet ook fantastisch zijn, maar niet te dichtbij he!
    Hier gaat alles ook prima.
    Natuurlijk van ons ook gefeliciteerd met jullie huis. ( we hadden dat al gedaan via mail en SMS maar op de site is een felicitatie ook leuk)
    Geniet nog van alle avonturen, groetjes en dikke kus mam

• 22 Oktober 2007 - 13:53

Tinekevanschie:

En ik vind die karpers hier in de sloot al eng! Brr, wat een grote vis, zeg!
    Hier is alles oke, behalve dat Ben zijn verjaardag heeft gevierd, en het resultaat ongeveer hetzelfde was als Ron z'n feestje van toen hij 16 werd!!! Maar het was wel gezellig!!!! Veel plezier nog, en voorzichtig bij de volgende duik.

• 23 Oktober 2007 - 05:56

Marijn:

O nee wat erg, ik moest krabben vanmorgen!

• 25 Oktober 2007 - 17:03

Henkie:

Dat moet ik elke ochtend ff doen

• 26 Oktober 2007 - 17:12

Rob:

goed verhaal lekker lang. krabben is op de motor helemaal nie nodig mhaha.

• 31 Oktober 2007 - 08:16

Daisy:

btje laat...maar
    wat een beesten zeg cooool!! :D

En gefeliciteerd met het huisje, hebben jullie goed geregelddd!!

En Kit, juffie spelen gaat goed!! Ben nu 4 dagen aan de slag :)

dikke kus

• 31 Oktober 2007 - 10:57

Anja En Theo:

Hoi Kit en roel

jullie zaten ergens verstopt en hoe ik jullie tevoorschijn moest toveren wist ik niet. hopelijk niet te laat. mooi he Indonesie. wij hebben er toen ook zo van genoten. Nog veel plezier.
    groetjes Theo en Anja

• 31 Oktober 2007 - 21:43

Corine En Arjan :

Gefeliciteerd met jullie nieuwe (nederige) stulpje. Ff tussendoor in Nederland duiken is oook leuk!!!!:P
    En wij zijn niet jaloers hoor :(
    groetjes en nog veel plezier!!